Obiceiuri care afectează potenţa

Disfuncţia erectilă, denumită şi impotenţă, este una dintre cele mai mari probleme care poate afecta un bărbat şi se referă la incapacitatea de a obţine sau a menţine erecţia pe tot parcursul actului sexual.

Acest lucru se întîmplă pentru că o cantitate insuficientă de sînge ajunge sau rămîne în penis în timpul excitaţiei.

Foarte mulţi bărbaţi amînă mult timp să apeleze la sfatul unui medic specialist pentru a găsi o rezolvare, iar în majoritatea cazurilor jena de a vorbi despre acest subiect este principalul motiv. Stresul, anxietatea, hipertensiunea arterială, diabetul afectează funcţia erectilă, dar mai există şi obiceiuri zilnice la care nu te-ai gîndi că putea declanşa disfuncţii erectile.

1. Durerea de spate netratată. Aproximativ 1 din 4 bărbaţi cu vîrste cuprinse între 40 şi 70 de ani se confruntă cu disfuncţii erectile ca urmare a unor afecţiuni ale coloanei vertebrale netratate. Durerea de spate poate avea consecinţe asupra sistemului urinar. La primele semne de impotenţă este indicat un control ortopedic. Dacă e rezolvată cauza, problema dispare.

2. Inflamaţiile dentare. Specialiştii au constatat că mai mult de 15% dintre bărbaţii care au disfuncţii erectile suferă de parodontoză. Un alt studiu arată că inflamaţiile care apar la nivelul cavităţii bucale scad producţia unei enzime care are un rol esenţial pentru circulaţia sanguină. Folosirea zilnică a aţei dentare împiedică apariţia inflamaţiei gingiei, iar prin asigurarea unei igiene dentare corecte previi o mulţime de probleme medicale: disfuncţiile erectile, atacul de inimă şi diabetul.

3. Excesul de sare. Problemele cardiovasculare pot să aibă un impact semnificativ asupra funcţiei erectile. Hipertensiunea arterială şi colesterolul ridicat influenţează modul în care sîngele circulă în corp şi pot împiedica obţinerea unei erecţii puternice.

4. Abuzul de fast-food. Grăsimile saturate şi prăjelile favorizează depunerea plăcilor de aterom care împiedică circulaţia sîngelui. Dacă înlocuieşti grăsimile saturate cu cele sănătoase din peşte, nuci, seminţe, ulei de măsline vei avea grijă de vasele tale sanguine şi sîngele va circula bine, facilitînd obţinerea şi menţinerea unei erecţii. Dieta mediteraneeană care conţine mult peşte, fructe, verdeţuri, legume, ulei de măsline şi nuci este cea mai potrivită pentru o stare de sănătate bună.

5. Medicamentele împotriva căderii părului sau pentru prostată mărită. Specialiştii susţin că medicamentele care conţin ca substanţă finasterida şi dutasterida pot să aibă un efect negativ asuupra funcţiei erectile şi scad libidoul în unele cazuri.

6. Mersul pe bicicletă. Un studiu publicat în Journal of Sexual Medicine scoate la iveală o legătură dintre mersul excesiv pe bicicletă şi riscul de a suferi de disfuncţii erectile. Vasele de sînge din zona genitală au de suferit, limitînd în timp circulaţia bună a sîngelui în această parte a corpului.

7. Abuzul de filme pentru adulţi. Nu există nicio legătură directă între masturbarea frecventă şi riscul de a suferi de impotenţă. În schimb, specialiştii avertizează cu privire la impactul psihologic nociv pe care îl au filmele pentru adulţi vizionate mult prea des. Pot apărea dificultăţi în a obţine o erecţie în prezenţa partenerei de viaţă.

8. Fumatul. Potrivit unui studiu apărut în publicaţia American Journal of Epidemiology, bărbaţii care fumează au un risc mult mai mare de a suferi de disfuncţii erectile.

9. Abuzul de alcool. Băuturile alcoolice consumate cu regularitate şi în cantităţi mari pot provoca impotenţă şi scad performanţa sexuală. Alcoolul scade nivelul de testosteron.

Scala Fermităţii Erecţiei permite evaluarea disfuncţiei erectile de către pacient.

Grad 1 – penisul este mărit de volum, dar nu este în erecţie

Grad 2 – penisul este în stare erectilă, dar nu este suficient de ferm pentru penetrare

Grad 3 – penisul este rigid, capabil de penetrare, dar fermitatea nu este completă

Grad 4 – penisul este în erecţie şi complet rigid, iar raportul sexual este satisfăcător pentru ambii parteneri.

Articolul integral în eva.ro

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *