Cum să dormi ca să slăbeşti?

Deşi nu este indicat să mănînci foarte tîrziu sau foarte mult, poţi să bei un ceai înainte de culcare pentru a te odihni mai bine şi a-ţi reduce apetitul.
Oricîtă grijă ai avea de alimentaţie şi oricît de multă mişcare ai face, rezultatele pot să se lase aşteptate fără odihnă corespunzătoare. Insomnia şi somnul neodihnitor depind de obiceiurile de dinainte de culcare, inclusiv de ora la care mănînci şi de alimentele pe care le consumi.
Încearcă să adopţi aceste obiceiuri sănătoase în viaţa de zi cu zi şi îţi vei îmbunătăţi metabolismul, fapt care te ajută să-ţi ţii greutatea sub control:

1. Alege alimente bogate în triptofan. Triptofanul este un aminoacid esenţial care ajută organismul să acumuleze proteine. În plus, acesta contribuie la creşterea nivelului de serotonină, un neurotransmiţător care reglează somnul. Triptofanul se găseşte în lapte şi produse lactate, ouă, carne, peşte, banane. Este de ajuns ca masa de seară să conţină doar un sfert de gram de triptofan pentru a te bucura de un somn mai odihnitor.
2. Evită ceea ce te acaparează. Un somn de cel puţin opt ore fără întrerupere măreşte producţia unui hormon al creşterii care descompune grăsimile şi care este asociat cu rate mai mici ale obezităţii. Evită dispozitivele precum: televizorul, calculatorul, smartphone-ul şi tableta.
3. Nu te îmbuiba. Nu este recomandat să te culci cu stomacul gol, dar nici să mănînci prea mult seara. Masa ideală ar trebui să conţină între 15 şi 25% din necesarul caloric zilnic. O cantitate mai mare poate cauza creşterea în greutate şi probleme cu somnul. Organismul este suprasolicitat în timpul procesului digestiv, provocînd disconfort şi dificultatea de a adormi. Însă cea mai dăunătoare consecinţă a unei mese copioase este încetinirea metabolismului, efect care se prelungeşte şi în ziua următoare.
4. Mănîncă devreme. Obiceiul de a lua cina la ore tîrzii este asociat cu obezitatea, deoarece seara consumi mai puţină energie şi ai tendinţa să ingerezi prea multe calorii. Este recomandat să mănînci cu cel puţin trei ore înainte de culcare, pentru ca organismul să aibă timp să ducă la bun sfîrşit toate procesele digestive.
5. Bea ceaiuri. Ceaiurile te ajută să dormi mai bine, relaxează corpul şi reduc apetitul. Cele mai recomandate sînt ceaiurile de muşeţel, mentă, lavandă, valeriană, tei.
6. Fă mişcare. Deşi efortul fizic nu este indicat înainte de culcare, important este să faci mişcare în fiecare zi, cu cel puţin patru ore înainte să te bagi în pat. Activitatea fizică relaxează corpul, reduce stresul şi te ajută să continui să arzi calorii chiar şi în timpul somnului.
7. Stinge luminile. Lumina încetineşte secreţia unui hormon numit melatonină, care este eliberat în organism pentru a te relaxa şi a-ţi induce starea de somn. Dacă se poate, evită expunerea la lumină puternică în ultima oră pe care o petreci treaz. Persoanele care îşi asigură un mediu propice somnului au un risc cu 21% mai mic de a deveni obezi, în comparaţie cu cei care dorm în locuri luminate excesiv.

Articolul integral în dozadesanatate.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *