Mii de medicamente conţin un colorant periculos

Publicaţia franceză Que-Choisir denunţă prezenţa colorantului E-171 în peste 4.000 de medicamente, substanţă acuzată că poate duce la formarea leziunilor precanceroase în intestin şi la perturbarea sistemului imunitar.

Colorantul alb E-171 sau „dioxină de titan” (conţinută şi în unele alimente, mai ales dulciuri) este un aditiv toxic. Conform unui studiu pe şobolani, E-171 a provocat „un dezechilibru al răspunsurilor imunitare, pînă la dezvoltarea unui cîmp micro-inflamator la nivelul mucoasei colonului” şi leziuni precanceroase în intestin. Chiar dacă aceste constatări la şobolani nu pot fi „extrapolate la oameni”, ele constituie, totuşi, „un prim îndemn la vigilenţă”.

Nu este un motiv suficient pentru a opri un tratament util şi eficient, chiar dacă medicamentele conţin E-171. Cantitatea de dioxid de titan absorbită este, probabil, limitată, deoarece e vorba doar de tablete, capsule sau pliculeţe, care nu contează prea mult”, se arată în articol. Între timp, publicaţia cere publicului să raporteze autorităţilor efectele prezenţei dioxidului de titan în medicamente. „În cazul în care dubiile asupra siguranţei acestui compus vor persista, ar trebui luată în considerare interzicerea acestuia nu numai în produsele alimentare, ci şi în medicamente”.

E-171 a fost detectat inclusiv în medicamente care pot fi cumpărate fără prescripţie, cum ar fi cele din gama paracetamolului. Alte medicamente care prezintă acelaşi risc (cu denumirile comercializate în Franţa): Tylenol, Dafalgan, Advil, Spasfon, Augmentin, Eferalgan, ibuprofen, amoxicilină, Tahor şi Crestor (statine), medicamente pe bază de metformină (antidiabetic), omeprazol (împotriva ulcerului şi a bolii de reflux gastro-esofagian), losartan (antihipertensiv), dar şi alte medicamente, din gama celor pentru slăbit, oboseală, stres, menopauză.

Sursa: medisite.fr

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *