Cum să te antrenezi la 30 de grade C?

Pentru unii oameni care se antrenează în mod regulat sau se pregătesc timp de săptămîni sau chiar luni pentru un maraton, căldura nu e un obstacol în alea antenamentului. Dar e bine să îşi suprasolicite organismul înfruntînd temperaturi ridicate?

Conform antrenorului Scott Laidler, cei care doresc să continue să facă sport în timpul unui val de căldură ar trebui să ia cîteva măsuri de precauție: „Vremea este o oportunitate fantastică pentru a ajunge în colțul parcului, să te bucuri de exerciții, aer proaspăt și pentru a acumula vitamina D, dar trebuie să fim conștienți de propria noastră capacitate de a îndura căldura”, a explicat el.

Antrenorul recomandă antrenamentele după ora 17,00, atunci cînd razele soarelui sînt mai puțin intense, și exercițiile scurte: „Dacă ar trebui să dau un sfat ar fi să faceţi exerciții în parc, scurt, intensiv, apoi să vă întindeţi şi să vă relaxaţi la umbră”.

Dar sfatul lui cel mai important este să rămînem foarte bine hidrataţi. „Este important să începeţi exerciţiile complet hidrataţi şi să aveţi o sticlă cu apă”. Iar pe cei care beau multă cafea, el îi sfătuiește să bea cel puțin aceeași cantitate de apă, deoarece cafeina este un diuretic natural.

Deshidratarea nu este o glumă, afectează performanța, dăunează organelor interne.”

Sursa: 7sur7.be

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *