Cum trebuie să acţioneze medicul care nu ştie ce ai?

Îngrijirea pacienților cu simptome fizice persistente pentru care nu pot fi găsite explicații adecvate (SMI, adică simptome medicale inexplicabile) poate fi provocatoare şi frustrantă atît pentru medic, cît şi pentru pacient.

Cercetătorii din Norvegia au identificat modalități prin care medicii cu experiență au reuşit să gestioneze cu succes pacienții cu SMI, utilizînd focus grupuri şi interviuri, care pot oferi un cadru util pentru consultaţie.

Esența abordărilor reuşite este aceea de a arăta pacientului că e luat în serios, acordîndu-se o atenție deosebită detaliilor istoricului medical şi examinării, date confirmate în mod repetat cu ajutorul pacientului, pentru precizie. Împărtăşirea semnificației şi interpretării simptomelor împreună cu pacientul este crucială, a fel şi negocierea şi acceptarea oricărei intervenții propuse.

Ar trebui folosit bunul simț, comunicarea apropiată. Uneori, a fi de acord cu interpretarea idiosincratică a pacienţilor cu privire la simptomele lor poate fi utilă, chiar dacă unii medici au raportat schimburi de confruntări care au dus la o relație terapeutică mai bună. Încercarea de a evita utilizarea modelelor explicative convenționale, care nu se potrivesc, şi lucrul cu pacienții care se gîndesc la explicații inovatoare pentru simptome, poate fi, de asemenea, de ajutor.

Sursa: medicalnewstoday.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *