Surse roşii şi verzi de licopen

Licopenul din fructe şi legume este cel mai puternic antioxidant al naturii şi poate fi administrat în orice cantitate, deşi prea mult licopen poate conferi pielii o tentă uşor roşiatică.

Ajută la reducerea riscului de accident vascular cerebral, osteoporoză, boli de inimă, cancer de stomac, plămîni, prostată, de sîn. Distrugînd radicalii liberi, protejează de cancerul la care poţi fi expus datorită consumului de alcool, fumatului, expunerii excesive la soare şi poluare. Licopenul s-a dovedit fi o modalitate foarte bună de a încetini procesul de îmbătrînire prin combaterea efectelor negative ale radicalilor liberi.

Doza recomandată de licopen este de 4-8 mg pe zi.

Iată cele mai bune alimente bogate în licopen:

1. Roșii. O ceașcă de roșii proaspete are 6,7 mg de licopen. Cu toate acestea, cantitatea de licopen va creşte de pînă la 3 ori atunci cînd roşiile sînt consumate fierte sau sub formă de suc (în general, produse concentrate în tomate). Fiind solubil în grăsimi, licopenul trebuie consumat cu o cantitate mică de ulei, pentru a fi mai ușor absorbit.

tomato paste in wooden spoon on brown background

2. Guava. Roșu sau roz, acest fruct este o sursă excelentă de licopen, dar conține şi cantități mari de vitamina A și vitamina C, iar semințele de guava sînt o sursă de fibre dietetice și omega-3.

3. Papaya. Este un fruct tropical, adesea consumat crud, care are aceeași cantitate de licopen ca și guava. O ceașcă de papaya conține 2,6 mg de licopen. În plus, papaya are un conținut redus de calorii. Dacă doriți să consumați acest fruct, trebuie să vă asiguraţi că nu sînteţi alergic, mai ales atunci cînd îl încercaţi pentru prima dată.

4. Pepene verde. Miezul roşu al acestui fruct conţie cu aproximativ 40% mai mult licopen decît o tomată proaspătă.

5. Grepfruit. Fructul roșu și cel de culoare roz au aceeași cantitate de licopen ca o tomată proaspătă. Consumînd o porție din acest fruct în timpul micului dejun, vă oferiţi doza zilnică de antioxidanți. Deși este amar, are multe beneficii pentru sănătate. Grepfruitul scade nivelul colesterolului, e o sursă bogată de fibre și vitamina C. Dar poate provoca formarea de pietre la rinichi.guava

6. Măceşe. Aceste fructe conţin o cantitate mai mică de licopen comparativ cu celelalte fructe enumerate mai sus, dar are multe alte beneficii pentru sănătate. Măceşele sînt una dintre cele mai bune surse de vitamina C. Mai conţin vitamina A, vitamina B și alți acizi grași esențiali.

7. Supe. Conţin o varietate de ingrediente care refac şi menţin echilibrul nutrienţilor. Majoritatea supelor funcționează ca sursă bogată de licopen. În special, supa de tăiței de carne de vită este cunoscută că are cel mai mult licopen, pentru că poate conține roșii. În afară de aceasta, supa de scoici poate fi o sursă similară de licopen.

8. Sparanghel. Aceste tulpini verzi prăjite în usturoi şi unt reprezintă o sursă de licopen. Clătiţi bine sparanghelulul, deoarece poate conţine urme de pesticide.

9. Căpșune. Au un conţinut ridicat de licopen şi de vitamina C, deci aceste fructe luptă cu cancerul.

10. Ierburi uscate. Plantele uscate, cum ar fi busuiocul și pătrunjelul, conțin o mare cantitate de licopen.

11. Pulbere de chili. Dacă vă place un pic condimentat, veți avea încă un motiv să adăugați pulbere de chili în mîncare. Pulpa de ardei iute este cu adevărat bogată în licopen.

12. Varză roşie. Are o putere antioxidantă mai mare decît varza albă. În plus, conţine şi licopen.

13. Ficat. Pentru mai mult licopen, puteți încerca ficatul de miel sau carnea de vită prăjită.

Sfaturi

Adăugați roșii uscate la soare la un sandwich de legume sau amestecați-le în aluat de pîine.

Beți suc de roșii pentru a vă stinge setea.

Răcoriţi-vă cu grapefruit roz.

Sursa: vkool.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *