Recuperarea imunităţii în şase paşi

Sistemul imunitar este mecanismul de apărare dezvoltat și menținut de corpul uman pentru a respinge germenii, virusurile și alte substanțe străine. Este format din amigdale, ganglioni limfatici și limfă, glanda timus, măduva osoasă și splina.

Problema este cum să menținem această linie a mecanismului de apărare puternică, sănătoasă și funcțională. Este clar că, dacă un sistem imunitar slab se prăbușește, riscul funcționării necorespunzătoare a organelor este iminent.

Cum ne putem recăpăta imunitatea după o răceală?

1. Dormiţi bine! Este necesar să vă odihniţi pentru a vă simți energici. Proteinele numite citokine se eliberează atunci cînd dormim și eliberarea lor trebuie crescută în cantități mari la stres, răceală și gripă. Pierderea somnului bun reduce cantitatea de citokine și încetineşte procesul de recuperare. Sfatul recomandat pentru o recuperare rapidă după o perioadă de boală este să dormiţi bine și să reduceţi stresul. Este recomandabil să dormiţi bine timp de opt ore pe zi și să luaţi o pauză de la rutina suprasolicitantă.

2. Detoxifiaţi sistemul! După boală, revenirea la o sănătate bună este dificilă și, uneori, foarte lentă. Cea mai bună modalitate de recăpătare a energiei este detoxifierea, adică procesul de curățare a întregului sistem de toxine care s-au acumulat în corp. Modul natural de detoxifiere este curăţarea întregului colon și a ficatului. Prin urmare, este recomandabil să cruţaţi sistemul digestiv de alimente grele, înlocuindu-le cu sucuri proaspete de fructe. Se recomandă mestecarea fructelor suculente pentru a stimula saliva în gură și digestia rapidă. Apa este un agent de detoxifiere credincios. Urmaţi un program riguros de băut apă la fiecare 90 de minute. 30a-798x350

3. Stimulaţi-vă energia! Începeți ziua cu un mic dejun încărcat cu o cantitate mare de vitamină C (fructe): mango proaspăt tăiat, papaya, guava, kiwi. Sucurile de plante cu frunze verzi sînt, de asemenea, stimulatori de energie.  Continuați să beți sucuri proaspete la fiecare 90 de minute pînă la prînz. Mîncaţi alimente ambalate cu probiotice cum ar fi iaurt, spanac fiert și supă de broccoli. În supa fierbinte, adăugaţi piper, ardei roșu, usturoi, turmeric, ghimbir şi lămîie. La cină, mîncaţi un castron de orez brun proaspăt gătit. În cele din urmă, beţi un pahar de lapte cald. walkingshoes735x428

4. Mergeţi pe jos! Exercițiile vă ajută să vă relaxați mușchii tensionați și să reduceți stresul. Mersul pe jos timp de aproximativ o jumătate de oră pînă la o oră, de două ori pe zi, va ajuta la reducerea tensiunii arteriale, la normalizarea circulaţiei, arderea caloriilor și la reglarea nivelului zahărului care poate fi neregulat din cauza bolilor și stresului. Jogging-ul nu este recomandat imediat după boală, deoarece există riscul căderii și rănirii din cauza slăbiciunii.

5. Reduceţi stresul! O minte stresată slăbește sistemul imunitar. Depresia, rănile fizice, afecțiunile prelungite cresc hormonii de stres din corp. Meditația este recomandată pentru scăderea tensiunii arteriale, a glicemiei și îmbunătăţirea somnului. De asemenea, vă puteți răsfăța cu un masaj, care vă ajută să reduceți stresul și să stimulaţi circulația sîngelui. Ascultaţi muzică bună, jucaţi şah, rezolvaţi cuvinte încrucişate, pictaţi.

6. Rîdeţi! Endorfinele își demonstrează eficacitatea în rezistența la durere sau la sentimentul de bine după ce lucraţi la sala de sport, meditaţi sau sînteţi apreciaţi. Consilierii și psihologii susțin încurajarea sau stimularea rîsului, astfel încît endorfinele să fie eliberate și sentimentul de bine să combată durerea. Sistemul nostru imunitar este slăbit de stres. Umorul și rîsul ajută la creșterea producției de anticorpi și la întărirea sistemului imunitar.

Sursa: searchherbalremedy.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *