Andiva creaţă, o plantă pentru hipertensivi

Andiva este frecvent folosită ca garnitură pentru frunzele aspectuoase. Dar este mai mult decît un simplu decor culinar. Acest membru al familiei cicoarei, cu gust amar şi aromă uşoară de nuci, conţine fier, potasiu, mangan, cupru și vitaminele A, B, C și K.

Iată de ce ar trebui să vă obişnuiţi cu gustul andivelor:

1. Reglează tensiunea arterială. Andivele vă pot ajuta să scăpaţi de hipertensiune arterială, deoarece conține cantități bune de potasiu. Experții medicali spun că potasiul este un vasodilatator, reducînd astfel tensiunea arterială.

2. Îmbunătăţesc vederea. Vitamina A este una dintre substanțele nutritive prezente în cantități abundente în fiecare porție de andive. Mîncînd regulat această legumă vă veţi păstra vederea într-o stare optimă.

3. Stimulează tranzitul intestinal. Deoarece este bogată în fibre, andivele vă pot ajuta să scăpaţi de constipaţie. Asociați andivele cu un aport adecvat de lichide și exerciții fizice și intestinul va funcţiona corect. În plus, fibrele din andive ajută la scăderea riscului de hemoroizi și de cancer colorectal.

4. Reglează zahărul din sînge. Dacă suferiţi de diabet sau prediabet, mîncaţi andive, pentru că această legumă este foarte bună în menţinerea nivelelor de zahăr din sînge, prevenind complicațiile grave.

5. Previn anemia. Vegetarienii ar trebui să consume frecvent andive, deoarece conţin mult fier, iar majoritatea surselor de fier sînt produse de origine animală.

6. Întăresc imunitatea. Dacă duceți o viață foarte activă sau vă pîndesc gripa şi răceala, mîncaţi andive. Conţinutul de vitamina C din această legumă poate contribui la întărirea sistemului imunitar, protejîndu-vă de microbi.

7. Elimină excesul de greutate. Știați că andiva este una dintre legumele cu cea mai redusă cantitate de calorii? Din acest motiv, este adaosul perfect al dietei de zi cu zi, dacă încercați să pierdeți excesul de kilograme. Deoarece este bogată în fibre care dau senzaţia de saţietate, veți reuşi mult mai ușor să vă opuneţi poftelor și supraalimentării.

8. Protejează sănătatea embrionului. Andivele ar trebui să fie consumate mai ales de către femeile însărcinate. Sînt bogate în folat, care este un tip de vitamina B. Potrivit experților, folatul ajută la dezvoltarea corectă atît a creierului cît și a măduvei spinării bebeluşului în uter, reducînd astfel riscul de defecte ale tubului neural.

Sursa: healthybuilderz.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *