Visezi? Răspunsul ar putea avea un impact imens asupra sănătății tale

Cît de des visezi? Dacă răspunsul este „deloc”, nu eşti singurul. Conform unui studiu, aproape 32% dintre oameni au raportat că au cel mult un vis pe lună. Dar chiar dacă lipsa viselor este ceva comun, ar putea spune ceva despre calitatea somnului și, ceea ce este mai rău, ar putea fi chiar periculoasă.

Potrivit dr. Rubin Naiman, somnolog la Centrul pentru Medicină Integrativă de la Universitatea din Arizona, americanii au mai puţine vise ca niciodată, ceea ce ar putea duce la o criză de sănătate publică. Asta pentru că visarea este o parte esenţială a sănătăţii fizice, mintale şi spirituale a oricărei persoane.

Privim somnul și visele ca pe ceva secundar și subordonat vieții conştiente. Dar reprezinta mult mai mult”, a spus Naiman.

Visele sînt cel mai adesea produsul somnului REM (Rapid Eye Movement), stadiul ciclului de somn în care creierul este cel mai activ şi deci cel mai probabil să viseze. Dacă nu aveți vise, spune Naiman, înseamnă că nu mai aveți suficient somn REM, ceea ce înseamnă că, probabil, nu aveți destul somn de înaltă calitate, în general.

Naiman afirmă că presiunile societății moderne, programele de lucru ostile somnului, substanțe precum alcoolul și medicamentele eliberate pe bază de prescripție medicală și omniprezența dispozitivelor electronice, ne-au distrus relația cu somnul, consumînd din prețiosul timp REM. Naiman a spus că lipsa somnului REM ne expune la un risc crescut de depresie, dificultăți de memorie, obezitate și o serie întreagă de alte afecțiuni.

Potrivit Centrului pentru Controlul Bolilor, mai mult de o treime dintre americani nu dorm destul, deci nu se încadrează în cele șapte ore recomandate pe noapte. Iar efectele asupra sănătății sînt bine documentate: pierderea generală a somnului s-a dovedit a dăuna sistemului imunitar și favorizează creşterea în greutate.

Soluția, crede Naiman, se află în somnul REM și vise. Dar alți oameni de știință nu sînt atît de siguri.

Patrick Fuller, neurolog specializat în cercetarea somnului la Școala Medicală Harvard, a declarat că unele dintre cercetările privind somnul REM sînt neconcludente.

Avem unele date care arată că somnul REM este important pentru anumite aspecte ale memoriei, dar există indivizi care au somn REM puțin sau deloc, dar rămîn foarte funcționali. Presupunem că somnul REM are o funcție biologică importantă, dar rămîne neclar care este această funcție.”

Fuller nu e de acord cu faptul că somnul insuficient e o epidemie. El recomandă să ne trezim în același timp în fiecare zi, șapte zile pe săptămînă. Alți experți au sugerat să stăm departe de computere sau smartphone-uri înainte de culcare sau să ne trezim fără ceas cu alarmă, pentru a lăsa corpul să treacă neîntrerupt prin modurile sale naturale de somn.

Sursa: menshealth.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *