Gustările de la birou care îngraşă cel mai mult

Un sondaj nou a dezvăluit numărul uimitor de mare de calorii suplimentare pe care le consumăm la locul de muncă. Evitați aceste alimente dacă nu doriți să cădeți în această capcană.

Un nou studiu efectuat în Europa de către producătorul olandez de alimente ecologice Kallø a descoperit că femeile care iau gustări la locul de muncă consumă 100.000 de calorii în plus, în fiecare an (45 de săptămîni lucrătoare). Acest număr este echivalent cu o cantitate suplimentară de 50 de zile de consum alimentar (consumul ideal al unei femei adulte este de 2.000 de calorii pe zi), adică 193 de burgeri dubli sau 502 batoane de ciocolată.

Specialiştii au spus că nu au fost surprinși de rezultatele cercetării, dar au avertizat că doar 500 de calorii pe zi în plus ar putea duce la creșterea în greutate cu o jumătate de kilogram pe săptămînă.

Ca și cum nu ar fi destul de rău că la birou se mănîncă în plus, alimentele preferate sînt şi din categoria celor care favorizează creșterea în greutate. Iar cînd colegii mănîncă alimente bogate în calorii, în special, şefii, este mult mai probabil să facem şi noi acelaşi lucru.

Iată gustările de la locul de muncă care fac cel mai mult rău la siluetă:

1. Biscuiţi. Aceste alimente gustoase din ulei vegetal, zahăr și făină albă sînt o rețetă pentru dezastru, atunci cînd vine vorba de a consuma calorii și de a cîștiga în greutate. Un singur biscuite de ciocolată conține pînă la 100 de calorii și 3-4 g de grăsime.

Dacă vreţi să nu exageraţi cu biscuiţii, păstraţi-i în dulap, astfel încît să nu fiți ispitiți atît de des. Şi mai bine, creați-vă propria regulă de a nu mînca biscuiți la locul de muncă, în general.

2. Cafea cu lapte. Cîte cappuccino sau latte consumați într-o zi de muncă? Una pe drumul spre lucru, una la începutul zilei de muncă și a treia mai tîrziu, într-o zi lungă. Spre deosebire de cafea și ceai negru, cafeaua cu lapte conţine calorii suplimentare, un pahar oferind cel puțin 80-100 de calorii sau chiar echivalentul unei mese suplimentare pe zi, dacă beţi două sau trei.

Încercați să vă limitați la o singură cafea cu lapte dimineaţa și să o înlocuiţi cu ceai sau cafea neagră în restul zilei.webmd_rf_photo_of_cookies_on_desk

3. Prăjituri. Întotdeauna pare să existe o abundență de prăjiturele la locul de muncă, ori este ziua de naștere a cuiva sau alt motiv pentru a sărbători, ori avem gospodine care coc prăjituri de obicei şi îi tratează şi pe ceilalţi din birou. Cu o singură prăjitură de casă, care conține 10-12 g de grăsime și 300-400 de calorii, greutatea creşte rapid.

Obișnuința de a refuza dulciuri la locul de muncă este cheia succesului.

4. Tablete de ciocolată. O ciocolată de 50 g conține mai multe calorii decît o masă. Deci, dacă ciocolata e o dependenţă, alegeți o porție mică, deci o ciocolăţică, nu o tabletă.

5. Fructe uscate și nuci. Fructele proaspete sînt sănătoase, la fel şi alunele și nucile, dar cînd mîncăm o pungă întreagă, consumăm sute de calorii în fiecare săptămînă, adesea cu impresia că mîncăm sănătos. Fructele cu coajă lemnoasă și fructele uscate favorizează creșterea în greutate.

Alegeţi fructe proaspete și concentrați-vă pe o singură porţie de nuci în fiecare zi, atît pentru sănătate cît și pentru controlul greutății.

Sursa: news.com.au

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *