Herbalife, acuzată că-şi păcăleşte clienţii şi angajaţii

Comisia Federală de Comerț din SUA a acuzat Herbalife că îşi înşeală consumatorii. Compania care comercializează în special produse pentru slăbit a ales să plătească o sumă apreciabilă pentru închiderea investigației și evitarea unor acuzații mai grave, arată cbsnews.com.

Totodată, Herbalife a anunțat că își va schimba modelul de business bazat pe stimularea agenților de vînzări care aduc în rețea „recruți” (network marketing). Compania, înregistrată în insulele Cayman, anunțase încă din februarie că se află în discuții cu Comisia Federală de Comerț în legătură cu investigația privind practicile comerciale înșelătoare. În urma înțelegerii cu autoritățile, Herbalife nu își va mai plăti distribuitorii în funcție de numărul membrilor noi recrutați și a vînzărilor pe care le aduc, ci doar raportat la operațiunile fiecărui agent comercial, ceea ce duce la o restructurare profundă a modelului de afaceri practicat de companie.

Acuzele de înșelătorie se bazează pe plîngerile distribuitorilor recrutați pe bandă rulantă cu promisiunea unor cîștiguri fabuloase din vînzările rețelei ce urmau să şi le construiască. Majoritatea dintre ei au renunţat însă pe măsură ce își dădeau seama că nu pot aduce noi adepți în sistemul multilevel marketing.

Totodată, în afară amenzii de 200 milioane dolari, compania va trebui să despăgubească clienții pentru pierderile suferite în urmă acestor practici înșelătoare.

Afacerea cu produse de slăbit este prezentă în România de mai mulți ani. Recunoaştem uşor agenţii Herbalife. Pe scurt, ești întîmpinat în puncte foarte aglomerate din oraș de persoane care îți înmînează un voucher ce îți garantează testarea gratuită a sănătății. Cine ia de bună oferta, descoperă că testarea se reduce la urcarea pe un cîntar care arată nu doar greutatea, ci și procentul de grăsime din corp după care, inevitabil, urmează o ofertă de produse pentru slăbit marca Herbalife.

Articolul integral în us24.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *