Reţetă de pîine sănătoasă: fără aditivi şi fără făină

Acest tip de pîine stimulează producerea de celule roşii şi de homoglobină, ajută la eliminarea substanţelor cancerigene şi a celor toxice, a excesului de colesterol, fiind recomandată pentru prevenirea diabetului, arterosclerozei şi celulitei.

Ingredientul principal îl reprezintă germenii de grîu, cărora li se adaugă puţină sare şi drojdie, fără aditivi, stabilizatori şi alte substanţe similare. Pîinea fără făină e la fel de hrănitoare ca şi celelalte produse de brutărie, însă e mai bogată în proteine, vitamine, aminoacizi, grăsimi, carbohidraţi şi minerale. Numai conţinutul de fibre este de 20 de ori mai ridicat decît cel din pîinea făcută din făină albă.

Ingrediente: 300 de grame de grîu, 100 de grame de fulgi de orz, 2 linguri de seminţe de susan, 2 linguri de seminţe de in, 2 linguri de seminţe de floarea soarelui, 1 linguriţă de sare de Himalaya, o jumătate pachet de drojdie, 50 ml apă.

Se toarnă apă peste grîu. După 3 zile, va germina, timp în care se schimbă apa periodic. După cele 3 zile, se strecoară grîul şi se amestecă în blender. Va rezulta un fel de aluat. Se adaugă fulgii de orz, înmuiaţi în prealabil în apă, circa 30 de minute. Se adaugă şi celelalte seminţe, prăjite puţin în tigaie, fără ulei. Se amestecă drojdia cu 50 ml apă şi o lingură de zahăr. După ce drojdia a crescut puţin, se pune în aluat şi se frămîntă cu mîinile. Nu se mai adaugă apă. Puneţi o linguriţă de sare şi lăsaţi aluatul la dospit pentru o jumătate de oră. Se coace în cuptor încins la 220 de grade C, timp de 40-50 de minute. Înainte de a băga pîinea la copt, puneţi în cuptor 2 cuburi de gheaţă. În aburi, pîinea va creşte mai frumos.

Articolul integral în ampress.ro


Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *