Anxietatea şi stresul ne fac să exagerăm cu cumpărăturile online

Un studiu explică de ce ne place atît de mult să cumpărăm din magazinele online. Echipa internaţională de cercetători condusă de prof. de marketing Ioannis Evangelidis, de la Universitatea Bocconi (Milano), a descoperit că obiectivele noastre din viața de zi cu zi ne provoacă anxietate și stres, ceea ce ne face să ne simţim presaţi de timp, devenim nerăbdători și dispuși să plătim mai mult pentru a economisi timp.

Cele cinci experimente ale noastre demonstrează că perceperea conflictului conduce la creșterea stresului și anxietăţii. Aceste efecte au impact asupra modului în care consumatorii își petrec timpul şi cît de mult sînt dispuși să plătească pentru a cîştiga timp”, spun savanţii.

Obiectivele concurează cu timpul nostru. De exemplu, succesul la locul de muncă și a fi bun părinte acasă pot duce la constrîngere. La fel, conflictele dintre a fi sănătos și a consuma mîncare gustoasă sau între a economisi bani și a cumpăra lucruri frumoase cresc nivelul nostru de stres, și, la rîndul lui, stresul ne face să simțim că sîntem în criză de timp. În cele din urmă, ajungem mai nerăbdători (așteptăm ca o mașină nouă să fie livrată în mai puține zile) și timpul ni se pare mai preţios (sîntem dispuși să plătim cu pînă la 30% mai mult pentru transportul expres al unui bun cumpărat online). Pot apărea și alte consecințe comportamentale: consumatorii vor petrece mai puțin timp în magazin la cumpărături, dar mai mult în magazinele online.

Autorii investighează, de asemenea, modalităţi de reducere a stresului, anxietăţii și a sentimentului că timpul e insuficient.

Sursa: sciencedaily.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *