Singura moleculă care determină moartea celulelor pulmonare canceroase

Oamenii de ştiinţă au descoperit că o moleculă numită mIR-124 joacă un rol important în aflarea răspunsului la întrebarea dacă un anumit tip de celule canceroase răspunde la agenţi chimioterapici.

Potrivit datelor furnizate de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, cancerul pulmonar este principala cauză a decesului cauzat de cancer în Statele Unite. Cancerul pulmonar cu celule mici (NSCLC) este cel mai frecvent tip de cancer pulmonar, reprezentînd 85% din diagnosticele de cancer pulmonar. Tratamentele existente nu pot vindeca acest tip de cancer.

Cu toate acestea, un nou studiu condus de dr. Anurag Singh de la Universitatea de Medicină din Boston a descoperit că o moleculă indică dacă unele dintre cele mai rezistente celule canceroase mor sau nu în urma chimioterapiei. Constatările cercetătorilor au fost publicate în revista Science Signaling.

În NSCLC, unele celule epiteliale din căptușeala țesutului pulmonar se transformă în celule mezenchimale, care pot deveni celule canceroase, invadînd țesuturi sănătoase și formînd tumori. Celulele mezenchimale prezintă mutații în gena KRAS, care joacă un rol important în controlul diviziunii celulare. KRAS este o proto-oncogenă, adică este susceptibilă la mutații care îi permit să promoveze dezvoltarea cancerului. Celulele mezenchimale canceroase rezistă la moartea celulelor programate după expunerea la chimioterapie.

Cercetatării au descoperit că o moleculă numită mIR-124 determină moartea celulelor programate în ţesuturile care au trecut prin transformarea epitelio-mezenchimală. Dr. Singh și echipa au reușit să identifice rolul miR-124 prin studierea modelelor celulare de la tumorile NSCLC în laborator.

Cercetătorii speră că aceste concluzii pot duce la studii preclinice de tratamente îmbunătaţite pentru NSCLC.

Sursa: medicalnewstoday.com