Cum ştii că ţi-a crescut glicemia?

Un nivel crescut al glicemiei reprezintă un factor ce indică predispoziţia la diabet.

  • O glicemie normală înainte de masă nu trebuie să depăşească 100mg/dl, iar glicemia la două ore după masă nu trebuie să depăşească 140mg/dl.
  • Valori între 100 şi 126mg/dl înainte de masă şi între 140 şi 200mg/dl după masă arată o tulburare a metabolismului glucidic care, de obicei, precede diabetul.
  • O glicemie pe nemîncate mai mare de 126mg/dl sau o glicemie mai mare de 200mg/dl oricînd în timpul zilei indică instalarea diabetului zaharat.
  • Atunci cînd glicemia depăşeşte 300 mg/dl (16.7 mmol/L) apare senzaţia de greaţă.
  • Dacă glicemia depăşeşte aproximativ 360 mg/dl (20 mmol/L), mai apar şi vărsături.

Nutriţioniştii spun că glicemia este influenţată de cantitatea de glucoză care se află în sînge, aceasta provenind din glucidele sau carbohidraţii ce se găsesc în numeroase alimente de bază, de la pîine, seminţe, orez, cartofi, fructe, legume, cereale şi paste făinoase.
O modalitate bună de a controla nivelul glicemiei şi a preveni oscilaţiilor majore din sînge constă în consumul de alimente care scad glicemia: prune, portocale, mere, ceapă, quinoa, fasole verde, morcovi, peşte, asparagus.

Articolul integral ]n doctorulzilei.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *