Remedii cu prune pentru constipaţie

Dacă ai un tranzit intestinal lent şi te confrunţi adesea cu probleme legate de constipaţie, un prim lucru pe care trebuie să-l faci este să acorzi o atenţie mai mare alimentaţiei zilnice.

Un aport însemnat de lichide (apă plată, ceaiuri din plante medicinale, sucuri proaspăt stoarse din fructe, legume şi verdeţuri) este esenţial. Mai trebuie să te asiguri că faci zilnic mişcare, deoarece sedentarismul este una dintre principalele cauze care favorizează constipaţia.

Pe lîngă aceste măsuri care îmbunătăţesc considerabil digestia, ajutîndu-te să atenuezi simptomele constipaţiei, mai poţi să recurgi la un laxativ natural.

1. Prune şi curmale. Prunele au un conţinut ridicat de fibre şi sînt celebre pentru efectul lor laxativ. În jumătate de litru de apă se pun la fiert 150 de grame de prune şi 150 de grame de curmale. Se lasă la foc mediu pînă cînd scade apa şi capătă o consistenţă de dulceaţă. Se consumă această pastă dimineaţa pe stomacul gol, cu iaurt sau peste terciul de ovăz de la micul dejun.

2. Prune şi tărîţe de psyllium. Aceste două ingrediente consumate împreună au un efect benefic asupra digestiei. Amestecă în robotul de bucătărie o cană cu prune fără sîmburi şi 2 linguri cu tărîţe de psyllium pentru a obţine o pastă pe care să o consumi simplă, cu iaurt sau peste terciul de ovăz. Fibrele din tărîţele de psyllium se comportă asemenea unui burete: se umflă, absorb substanţele toxice, stimulează peristaltismul şi uşurează tranzitul intestinal, eliminînd constipaţia.

3. Prune şi seminţe de chia. Amestecînd în robotul de bucătărie prune proaspete cu seminţe de chia vei obţine o pastă delicioasă pe care o poţi folosi pe pîine integrală, cu iaurt sau împreună cu cerealele integrale de la micul dejun. Datorită conţinutului bogat în fibre solubile, seminţele de chia conferă o senzaţie de saţietate, reglează nivelul glicemiei, scad colesterolul rău, împiedică absorbţia grăsimilor şi îmbunătăţesc digestia.

4. Suc de prune. Amestecă în blender prune cu apă sau lapte vegetal, banană, seminţe de in măcinate, seminţe de susan şi o mînă de frunze de spanac. Verdeţurile sînt esenţiale, deoarece au mult magneziu care are rolul de a facilita eliminarea eficientă a materiilor fecale.

Articolul integral în eva.ro


Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *