La ce oră să faci sport, dacă vrei să slăbeşti?

Vrei să slăbeşti? Dacă alegi momentul ideal pentru a face sport, stabilit de cronobiologie, poţi să pierzi mai mult în greutate.

Pentru a slăbi pe termen lung, trebuie să mănînci mai puțin și să te antrenezi mai mult. Dar, atenție, nu toate orele sînt favorabile sportului. Potrivit cronobiologiei, ar exista un timp ideal pentru a mînca, un timp anume pentru a dormi şi unul pentru a face exerciţii fizice. Iată cîteva repere:

La trezire: Cînd ne trezim, corpul este sub stres, cresc ritmul inimii şi tensiunea. Cel mai bine este să eviţi exerciţiile cardio, cum ar fi jogging-ul. Exerciţiile de yoga vor ajuta mai mult silueta.

10,00 și 12,30: Sînt de preferat sporturile de anduranţă (ciclism, înot), care te ajută să pierzi în greutate, deoarece acum nu e o perioadă de digestie. Nivelul de insulină este cel mai mic, ceea ce favorizează eliminarea grăsimilor depozitate.

13,00-15,00: Uită de sport, digestia e în plină desfășurare și îţi consumă deja suficientă energie.

16,00-19,00: La fel ca la prînz, acesta este momentul perfect pentru a face un sport de anduranță.

După 20,00: Organismul pune în aplicare mecanismele de promovare a somnului. Nu este nevoie să faci sport, deoarece efortul va creşte adrenalina şi, prin urmare, vei adormi mai greu şi mai tîrziu.

Sursa: 7sur7.be

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *