Cronobiologie: Eşti leu, delfin, urs sau lup?

Ai putea fi leu, delfin, urs sau lup, conform unei tipologii lansate de specialistul în somn Michael Breus, în eseul „Cînd?”. Americanul se bazează pe cronobiologie, disciplină care studiază organizarea temporală a fiinţelor vii.
Psihologul propune un mic test pentru stabilirea profilului, în funcţie de orarul ideal pentru mîncare, făcut dragoste, sport şi chiar parcurgerea cu succes a unui interviu de angajare. Cartea sugerează şi cîteva modalități de a trăi în funcție de ritmul fiecăruia.
Conform cercetărilor lui Breus, cei care se trezesc devreme sînt Lei, pentru că aceste animale vînează dimineața. Leul e optimist, matinal, se trezeşte şi adoarme cu ușurință. Lupii vînează noaptea. Delfinii suferă de insomnie, pentru că aceste animale nu dorm niciodată profund, creierul lor rămîne pe jumătate treaz pentru a evita înecul sau atacurile prădătorilor. În cele din urmă, o jumătate din populație ar fi Urşi, dependenţi de soare şi mult somn.

Psihologul descrie o zi perfectă pentru fiecare profil:

Delfinul

6,30: Trezirea şi exerciţii fizice în aer liber
12,00: Masa de prînz. Nu consumă alimente în trend. Dar nu trebuie să uite să mănînce. Cafeaua este interzisă ca să nu-i scadă apetitul şi să-i provoace insomnie. Bottlenose_dolphin_1603341a
16-18,30: Forma de vîrf.
19,30: Cina. Este ora glucidelor (paste). Serotonina va creşte, cortizolul va scădea, permiţînd corpului şi minţii hiperactive să se calmeze.
20,30: Sex, relaxare suficient de mult timp înainte de culcare, deoarece „adrenalina alimentează anxietatea și asta întărește asocierea negativă între lumina stinsă şi creierul surescitat”.
23:30: Ora de culcare. Pentru a evita angoasa, delfinii trebuie să facă exerciții de relaxare.

Leul

5,30: Trezirea. Evită sportul, deoarece leul se trezeşte în mare formă. Ia un mic dejun bun cu pahare mari de apă.
7,00: Face dragoste, testosteronul lui fiind la maximum în primele două ore după trezire. intenselion
9,00: Cafeaua îi dă un impuls cognitiv, iar un iaurt cu fructe îl poate ajuta să reziste pînă la masa de prînz şi să lucreze la capacitate maximă între orele 10 și 12.
12,00: Masa de prînz o ia afară, dacă este posibil, pentru a beneficia de lumina zilei. Se recomandă o masă ușoară cu proteine, carbohidraţi şi grăsimi pentru a preveni amorțelile.
18,00: Exerciţii fizice, pentru a evita cina prea devreme. „Dacă reușește să respingă activitatea sportivă pînă seara, Leul îşi stimulează energia prin creșterea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac şi a nivelurilor de cortizol, la un moment dat, atunci cînd într-adevăr e nevoie de ea”.
19,00: Cina. Evită alcoolul. Metabolismul Leului suportă mai bine alcoolul după ora 16,00, dar nu mai tîrziu de ora 19,30, de teama de a nu-i fi tulburat somnul.
10,30: Ora de culcare.

Ursul

7,00: Trezire şi sex. „Este un excelent mod de a-şi accelera ritmul cardiac și de a-şi crește temperatura”. Micul dejun nu trebuie să conţină mult zahăr. Prin urmare, înlocuieşte cerealele cu ouă. images
10-12,00: Vîrful productivităţii.
12,00: Masa de prînz şi plimbare pe jos, înainte sau după, pentru a stimula energia.
14,30: Siestă 20 minute, dar nu mai mult! Cel mai bun timp la pui de somn este la șapte ore după trezire.
18,30: Sport. „La ora asta, este la capacitatea maximă fizică, pulmonară şi cardiacă”. Poate înlocui sportul cu un pahar cu alcool cu prietenii.
19,30: Cină uşoară. „Dacă nu poate înghiți nimic după 20 de ore, metabolismul se va accelera, vor scădea energia și greutatea”.
23,00: Ora de culcare.

Lupul

7,00: Trezirea, dar lasă mintea să rătăcească și dacă îi vine idei bune, trebuie notate sau înregistrate cît e în pat.un-loup-pourrait-avoir-egorge-24-brebis-dans-les-vosges_27752_w300
8,00: Mic dejun cu proteine, fără cafea, lumina zilei va opri producerea de melatonină, hormonul somnului. Mai înainte, se recomandă cîteva exerciţii pentru a produce adrenalină.
11,00: Pauza de cafea, dar fără zahăr.
13,00: Masa de prînz.
14-16,00: Maximul puterii de muncă. Spre deosebire de celelalte trei tipuri, lupul e singurul care străluceşte la această oră tîrzie, „este timpul să-și prezinte ideile şefului şi colegilor”.
18,30: Sport, cît timp corpul este încă încălzit. Mai ales că exercitiile scad scade pofta de mîncare şi lupii iau cina mai tîrziu.
20,30: Cină bogată în carbohidraţi. „Simțurile, inclusiv gustul, sînt mai dezvoltate. Profită mai mult de această masă şi de alcool, acest lucru îl va descuraja să ronţăie şi altceva, mai tîrziu”.
21,30: Sex sau alt fel de distracţie.
Miezul nopții: Stingerea.

Sursa: 20minutes.fr

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *