Oase mai sănătoase, cu un singur minut de alergare pe zi

Oamenii de ştiinţă britanici au descoperit că femeile care se angajează în reprize scurte de orice activitate fizică cu intensitate ridicată sau cu greutăţi au avut o sănătate osoasă mai bună cu 4% decît colegele lor mai puţin active.

Încă nu știm dacă este mai bine să acumulați această cantitate mică de exerciții în reprize scurte pe parcursul fiecărei zile sau pe toate odată și dacă o perioadă de exerciții puțin mai lungă, una sau două zile pe săptămînă, este la fel de bună ca una de două minute pe zi”, a spus autorul studiului Victoria Stiles, de la Universitatea din Exeter. „Dar există o legătură clară între acest tip de exercițiu de înaltă intensitate, cu greutăţi, și o sănătate mai bună a oaselor, la femei.”

Pentru acest studiu, cercetătorii au comparat datele a mai mult de 2.500 de femei, care au purtat aparate de monitorizat timp de o săptămînă, pentru a-și urmări nivelurile de activitate, și care au fost supuse testelor cu ultrasunete la nivelul oaselor de la călcîi, pentru a-și evalua sănătatea osoasă.

Femeile care au făcut exerciţii intense pentru mai mult de două minute în fiecare zi au avut o sănătate osoasă mai bună cu 6%. Pentru femeile mai tinere, aceasta e echivalentul unei alergări medii. Pentru femeile aflate în postmenopauză, aceasta înseamnă jogging lent, au spus cercetătorii.

Deoarece rezultatele se bazează pe un anumit grup de femei la un moment dat, nu este clar dacă activitatea fizică intensă a îmbunătățit sănătatea osoasă a femeilor sau dacă femeile cu oase mai puternice tind să execute mai mult acest tip de exercițiu. Deci, studiul nu a demonstrat că alergarea provoacă îmbunătățirea sănătății oaselor.

Cu toate acestea, se pare că unul pînă la două minute de alergare pe zi înseamnă ceva bun pentru sănătatea oaselor, reducînd riscul de pierdere osoasă.

Sursa: webmd.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *