Dieta ketogenică: slăbeşti mîncînd grăsimi

Specialiştii garantează că dieta ketogenică accelerează arderea grăsimilor, deşi se bazează pe grăsimi. Dieta a fost concepută în 1924 de către Dr. Russell Wilder la Clinica Mayo, dar a fost îmbunătăţită de-a lungul timpului şi înregistrează rezultate promiţătoare în prezent, fiind adoptată de tot mai mulţi oameni.

Iniţial această dietă a fost folosită în special în scop medical pentru controlul crizelor epileptice la persoanele care nu răspund tratamentului medicamentos. Astăzi, dieta ketogenică constă în grăsimi, consum de proteine redus la 1-1,5 grame pe kilogram/corp, iar carbohidraţii, în special zaharurile simple, sînt menţinuţi la minimum (20-40g pe zi), aceştia fiind înlocuiţi de grăsimi.

Scopul dietei ketogenice este de a realiza o stare metabolică numită cetoză (ketoză). Dieta forţează organismul să ardă grăsimi, mai degrabă decît carbohidraţi. Cetoza este pur şi simplu un proces metabolic normal în care celulele corpului ard fragmente de grăsimi numite cetone în loc de glucoză. E dieta preferată în cazurile de diabet, cancer, epilepsie, Alzheimer, Parkinson, boli de inimă sau chiar acnee.

Avantajele acestei diete: arderea accelerată a grăsimilor, suprimarea senzaţiei de foame, încetinirea creşterii unor tumori, claritate mentală, reglarea glicemiei. Studiile au dovedit că această dietă ajută la pierderea în greutate mai repede şi mai sănătos spre deosebire de alte diete asemănătoare şi, în plus, îmbunătăţeşte funcţionalitatea organismului şi starea de sănătate.

Planul alimentar trebuie să fie astfel conceput încît să conţină 70-75% calorii din grăsimi, 20-25% din proteine şi 5-10% din carbohidraţi. Grăsimile nu au niciun efect asupra zahărului din sînge şi nivelului de insulină. Dar, mare atenţie! Specialiştii susţin că într-o dietă ketogenică adevărată nu au loc brînza, nucile sau carnea în cantităţi mari.

Se începe cu un set complet de analize medicale. Testul de intoleranţe alimentare se face printr-un test de sînge foarte simplu, care poate detecta intoleranţa pînă la 271 de tipuri de produse alimentare diferite. Numai un organism sănătos poate urma această dietă.

Alimente permise: salate cu avocado, nucă de cocos, ulei de cocos presat la rece, peşte, unt, nuci şi smîntînă, ouă prăjite în unt, supă de pui a la grec, muşchiuleţ de vită, alune de pădure, migdale, fistic, caju, seminţe de in, dovleac, floarea soarelui, sîmburi de caisă, măsline naturale, toate crude. Toate astea vin cu puţine glucide care sînt însoţite de fibre, vitamine, minerale şi antioxidanţi.
Alimente interzise: produse de cofetărie, patiserie, făinoase, zaharoase, sucuri dulci, tot felul de batoane, covrigei, chipsuri, cerealele, fructe foarte dulci şi fructe uscate în cantitate mare, pîine, paste, cartofi şi orez, îndulcitori artificiali.

Exemplu de meniu
Dimineaţă: două ouă fierte cu 50-100 grame de brînză, o mînă de mix de nuci şi o cafea
Gustare: mix de nuci 30-50 grame
Prînz: orice tip de carne cu legume, mix de nuci sau cu legume gratinate cu caşcaval sau cu ou şi smîntînă
Gustare: mix sau brînză cremă cu fructe de pădure
Seara: peşte cu legume.

În două luni, se pot pierde 20 kilograme.

Articolul integral în eva.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *