Remedii pentru constipaţie care nu funcţionează întotdeauna

Petreci prea puțin timp la toaletă în ultima vreme? Se estimează că aproximativ 42 de milioane de americani sufră de constipaţie, potrivit Institutului Naţional de Diabet şi Boli digestive şi Rinichi. Frustrantă şi uneori dureroasă, problema poate fi totuşi rezolvată.

Iată metodele care funcţionează şi cele care sînt inutile.

1. Exerciţiile fizice. Mişcarea este una dintre cele mai bune remedii pentru constipație. Stimulează funcția intestinală și combate constipația, prin deplasarea alimentelor prin intestin. Partea bună este că orice tip de mișcare ajută. În general, 30 de minute de exerciţii de aerobic, de trei ori pe săptămînă, ar trebui să fie suficiente pentru un scaun regulat. Pentru rezultate optime, bea apă la fiecare 20 de minute de antrenament, deoarece deshidratarea poate înrăutăţi situaţia.

2. Mai multe fibre. Cei mai mulți oameni presupun că sînt constipaţi pentru că nu mănîncă suficient de multe fibre. Într-adevăr, lipsa de fibre din dietă poate fi de vină, uneori. Dar încărcarea farfuriei cu fructe, legume şi cereale integrale nu este întotdeauna cea mai bună soluție. De fapt, poate face mai rău. Femeile ar trebui să consume aproximativ 25 de grame de fibre, iar bărbații 38 de grame. Simultan, trebuie crescut consumul de apă, ca fluid care ajută alimentele bogate în fibre să circule prin sistemul digestiv.

3. Hidratarea. Cînd ești deshidratat, vei avea scaune uscate, dure. Ar trebui să bem șase pînă la opt pahare de apă pe zi, pentru ca scaunul să se înmoaie.

4. Cafeaua. Se spune că o ceașcă de cafea pe zi poate ajuta digestia. Dar nu întotdeauna. Cafeina este un stimulent, ceea ce înseamnă că poate contracta muşchii din colon, şi favorizează deshidratarea. Cafeaua combate constipaţia dacă bei un pahar cu apă înainte și după cafea.

5. Săritul peste mese. Acest obicei poate mai mult rău decît oboseala şi durerile de cap. Poate provoca şi constipaţie. Mîncînd, este stimulat reflexul care determină deșeurile să se deplaseze prin intestin. Cînd sari peste micul dejun și masa de prînz, nimic nu se mișcă în această perioadă, deci nu vei avea mișcare intestinală. Să mănînci trei mese și două gustări pe zi trebuie să devină un obicei.

Sursa: prevention.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *