Copiii nu învaţă nimic despre morală din poveştile cu animale

Copiii învață mai eficient din povești ale căror eroi sînt personaje umane, deoarece cu personajele animale nu reuşesc să se identifice.

Poveştile cu animale au un impact moral redus asupra copiilor, potrivit unui studiu publicat în revista Developmental Science. Deoarece mulți copii nu văd aceste personaje ca fiind similare cu ei înșiși, ei au fost mai puțin capabili să traducă lecțiile sociale și morale ale acestor povestiri în viața lor de zi cu zi.

Cercetătorii de la Universitatea din Toronto au realizat un studiu pentru a înțelege modul în care copiii reacționează și interpretează poveștile.

Copiii au primit 10 autocolante şi au fost invitaţi să le împartă cu ceilalţi. În timpul studiului, 96 de copii de 4-6 ani, împărțiți în trei grupuri, au ascultat povestea „Ratonul învață să dăruiască” tratată diferit. Au auzit versiunea originală în care eroii sînt ratonii, o versiune modificată cu oameni și o poveste de semințe. Această poveste a fost utilizată pentru a verifica modul în care generozitatea s-a schimbat, în timp ce povestea nu vorbea despre generozitate. După lectură, copiii au fost din nou invitaţi să dăruiască autocolante, numărul acestora însemnînd numărul cadourilor altruiste ale copiilor.

Copiii cei mai darnici au fost cei care au ascultat povestea cu eroi oameni. Majoritatea copiilor au spus că animalele nu aveau caracteristici umane. Numai copiii care au citit cartea cu animale și care au atribuit trăsături umane animalelor au dăruit mai multe autocolante după lectură.

Copiii învață mai ușor din povestirile realiste cu personaje umane și non-animale”, a spus dr. Patricia Ganea, profesor asociat de dezvoltare cognitivă timpurie la Universitatea din Toronto. „În ansamblu, copiii au fost mai predispuși să acționeze conform moralei poveştii atunci cînd acestea aveau un personaj uman”.

Sursa: topsante.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *