Spanacul, o farmacie cu frunze verzi

Spanacul nu este atît de bogat în fier pe cît s-a crezut. Dar oferă o mulţime de alte beneficii.

1. Protejează vederea. Unii dintre antioxidanții spanacului, în special luteina și zeaxantina, doi pigmenți din familia carotenoidelor, au proprietăți protectoare asupra ochiului și a vederii. Reduc riscul de cataractă şi degenerescenţă maculară.

2. Combate cancerul. Zeaxantina din spanac protejează celulele nervoase de radicalii liberi. Un studiu spaniol a arătat că vitamina K din spanac a fost asociată cu o scădere a mortalității din toate cauzele, inclusiv cancer. Indivizii care consumă cantități substanțiale de acid folic natural (nu suplimente) sînt mai puţin expuşi cancerului de colon, pancreas, stomac, orofaringe, esofag.

Protejează de cancer digestiv prin vitamina B9 în formă naturală. În plus, consumatorii de spanac îşi reduc riscul de mortalitate din orice cauze!spinach-in-a-bowl-480x320

3. Încetineşte declinul cognitiv. Testele efectuate la peste 1.300 de subiecți cu vîrsta cuprinsă între 60 și 71 de ani au arătat că spanacul încetineşte declinul cognitiv, protejînd memoria, concentrarea și gîndirea.

4. Îmbunătăţeşte starea de spirit. Spanacul e bun şi pentru moral, prin bogăția de vitamine B, în special vitamina B9 (sau acid folic), care ajută la creşterea producţiei de serotonină și dopamină, echilibrînd astfel starea de spirit, emoțiile și somnul. Spanacul reduce riscul de depresie cu pînă la 55%. Reduce şi riscul de agresivitate, indispoziție, iritabilitate.

5. Previne fracturile. Spanacul conține vitamina K1 (filochinonă), o versiune a vitaminei K, utilă femeilor aflate la menopauză deoarece participă la menținerea densităţii osoase, reducînd riscul de fractură datorat osteoporozei. Acest efect, măsurat prin studii științifice, este atît de clar încît suplimentarea cu vitamina K este recomandată femeilor în postmenopauză.

Atenţie! Cantitatea de vitamină e cu atît mai mare cu cît frunzele sînt mai verzi, nu dispare prin tratament termic, dar este mai puțin prezenăt în alimentele congelate.

Doza zilnică de vitamina K (din suplimente) nu trebuie să depăşească 200 micrograme/zi! Prin urmare, ne vom mulțumi cu versiunea naturală, aceea a spanacului!

Ca și în cazul salatei și a altor legume, este mai bine să alegeți frunze de spanac ecologic. Conform unui studiu, spanacul poate conține pînă la 58 de reziduuri de pesticide. Frunzele trebuie curățate cu atenție (fără să se înmoaie, deoarece vitamina C este solubilă în apă).

Sursa: topsante.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *