Noua piramidă a alimentelor e inversată

Institutul Flamand pentru o Viață Sănătoasă a decis să revizuiască piramida clasică a alimentelor, instrument de referință care datează de acum 20 de ani.

Piramida alimentară a avut pînă acum șase nivele distincte. Acest mic ghid vizual ne-a permis să adoptăm o dietă sănătoasă, în conformitate cu normele în vigoare. Alimentele de la bază (cerealele) au fost cele mai importante, în timp ce cele din vîrful piramidei trebuiau consumate mai rezonabil (zahăr și grăsime).

Piramida 2017 este simplificată: are doar trei nivele. Noua versiune a piramidei alimentare este complet inversată. Mîncarea care trebuie consumată este plasată în partea de sus, pentru a atrage ochiul.

Pîinea, cerealele, pastele devin alimente care trebuie consumate fără moderaţie, împreună cu fructele și legumele.

food-pyramid-guide-13031566
Vechea piramidă a alimentelor

Apoi vine etajul cu pește, ouă, brînză, pui și lapte.

Și în cele din urmă, în partea de jos a piramidei, între alimentele care trebuie consumate cu o anumită rezervă, sînt grăsimile şi carnea roşie.

Produsele alimentare, cum ar fi carnea roşie, carnea de pui şi ouăle, au fost separate, dar înainte erau în acelaşi grup. Dar nu toate au acelaşi efect asupra sănătăţii, unele pot fi nefaste.”

Bere, chips-uri, cartofi prăjiţi, ciocolată, sare și cîrnați sînt alimente lăsate complet în afara piramidei, reunite într-un cerc roșu mare, care indică faptul că sînt departe de a fi indispensabile pentru sănătatea noastră.

Sursa: 7sur7.be

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *