Incredibilul usturoi. Iată ce beneficii aduce!

Usturoiul ţine doctorul la distanţă. Această zicală este cît se poate de adevărată. Foarte mulţi cercetători au descoperit şi continuă să scoată la iveală beneficii incredibile ale acestui aliment. Folosit de veacuri întregi de numeroase civilizaţii, usturoiul este, fără îndoială, extrem de sănătos.

Studiile recente au arătat că un consum de patru căţei de usturoi pe zi poate preveni o gamă largă de afecţiuni.

Usturoiul face parte din familia Allium (la fel ca prazul şi ceapa) şi conţine un compus numit alicină, care îmbunătăţeşte starea generală de sănătate atunci cînd este consumat în mod regulat. Alicina este responsabilă şi pentru mirosul specific. În plus, usturoiul conţine mangan, vitaminele B6 şi C, seleniu şi fibre. Are puţine calorii, dar foarte multe proteine.

1. Previne boala Alzheimer . Acest aliment aparent banal conţine antioxidanţi care previn efectele negative ale radicalilor liberi.

2. Scade colesterolul rău, e recomandat celor cu boli cardiace sau care au suferit un infarct miocardic. Ajută la prevenirea insuficienţei cardiace, atacurilor cerebrale, infarctului şi hipertensiunii arteriale.

3. Combate virusurile. Usturoiul poate ameliora foarte rapid răceala şi durerile în gît. Durata majorităţii simptomelor poate fi redusă cu aproximativ 70% prin consumul de usturoi. Dacă eşti vulnerabil la schimbările de temperatură sau te îmbolnăveşti foarte des pe timpul iernii, nu ezita să consumi usturoi în mod regulat.

4. Stimulează detoxifierea. Metalele grele şi alte toxine care se acumulează în organism în urma alimentaţiei deficitare sau a expunerii la factorii contaminanţi din mediu pot fi eliminate prin consumul de sulf aflat în compoziţia usturoiului. Un studiu efectuat în rîndul muncitorilor dintr-o fabrică de baterii, expuşi la plumb, a arătat că, în urma consumului de usturoi, cantitatea acestui metal greu prezent în organismul lor a scăzut cu pînă la 20%. Astfel, persoanele în cauză au acuzat mai puţine dureri de cap şi, implicit, s-a redus şi numărul de absenţe la locul de muncă.

5. Îmbunătăţeşte sănătatea oaselor. În cazul femeilor aflate la menopauză, usturoiul are efect pozitiv în combaterea osteoporozei.

6. Îmbunătăţeşte performanţele fizice. Timp de secole întregi, usturoiul a fost folosit pentru a combate oboseala şi a mări performanţele fizice. De exemplu, sportivii care participau la olimpiadele din Grecia antică mîncau usturoi înainte de o competiţie.

7. Subţiază sîngele

8. Previne cancerul gastric, esofagian şi de colon

9. Îmbunătăţeşte sănătatea articulaţiilor (artrită).

10. Curăţă plămînii

11. Ajută la prevenirea afecţiunilor renale şi de tract urinar

12. Optimizează funcţiile hepatice

13. Combate constipaţia

14. Elimină paraziţii intestinali

15. Reglează glicemia

16. Ajută la tratarea herpesului şi a eczemelor

17. Reduce anxietatea şi calmează nervii

18. Reduce nivelul de acid uric, care poate cauza gută sau reumatism

19. Ajută la tratarea varicelor

Usturoiul conţine foarte mulţi compuşi. Unii dintre ei sînt activi în stare crudă, iar alţii au nevoie de căldură pentru a fi „activaţi”. De exemplu, atunci cînd consumi usturoi pentru a preveni cancerul, este recomandat să îl prepari termic.

O tehnică utilă pentru a preveni pierderea nurienţilor usturoiului în cazul în care intenţionezi să îl găteşti este să îl tai mărunt, iar apoi să-l laşi să stea timp de 45 de minute. În acest fel activezi alicina din compoziţia să şi eviţi distrugerea ei în timpul preparării termice. Poţi să te bucuri astfel de aceleaşi beneficii, indiferent dacă îl consumi în stare crudă sau îl găteşti.

Potrivit unui studiu efectuat în cadrul Universităţii din Stirling, Scoţia, bărbaţii care au mîncat usturoi au fost consideraţi mai atrăgători de către femeile participante la studiu. De ce? Are legătură cu mirosul emanat prin piele, considerat de femei masculin şi atrăgător. Combinaţia dintre hormoni şi alţi compuşi eliberaţi în timpul exerciţiilor fizice poate avea un efect pozitiv asupra relaţiilor intime.

Articolul integral în dozadesanatate.ro


Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *