Discuţiile din birouri scad productivitatea

Un nou studiu sugerează că un mediu de lucru în care auzi conversațiile celorlalţi poate reduce productivitatea și poate creşte stresul angajaților mai mult decît un zgomot de fond.

Spaţiile Open Office devin tot mai frecvente la locurile de muncă, permițînd companiilor să optimizeze spațiul și, teoretic, să încurajeze dialogul și colaborarea între angajați. Dar aceste zone deschise favorizează lipsa de intimitate și stresarea angajaţilor.

Zgomotul poate distrage atenţia, dar cercetătorii de la Universitatea Yamaguchi din Japonia au vrut să vadă cum pălăvrăgeala legată de locul de muncă s-ar putea compara cu alte zgomote, mai puțin semnificative. Așa că au efectuat o serie de experimente pentru a investiga impactul diferitelor tipuri de zgomote. În timpul testelor, oamenii sînt rugați să identifice evenimente unice presărate de-a lungul unei serii de evenimente repetitive. Într-un experiment, participanții au vizionat imaginile intermitente de pe monitor în timp ce ascultau fie un zgomot foarte asemănător cu cel al vocilor umane. fie chiar femei şi bărbaţi vorbind. De-a lungul unei perioade de 10 minute, au fost rugați să numere de cîte ori apare un pătrat roșu într-un amestec de figuri similare.

În al doilea experiment, subiecţii au numărat de cîte ori apare un ton de 2 kHz, pe fondul unei serii de tonuri de 1 kHz. După aceea, au fost rugați să evalueze nivelul lor de stres la fiecare sunet, pe o scară de la 1 la 7.

În acest timp, cercetătorii au măsurat undele cerebrale ale participanților, cu ajutorul electrozilor. Au descoperit că, atunci cînd subiecţii au ascultat pe cineva vorbind, atenția lor selectivă la sarcini legate de gîndire a fost influențată de zgomot. Alte experimente au arătat, de asemenea, că zgomote semnificative, cum ar fi muzica și conversațiile, au dus la scăderi mai mari ale performanţelor memoriei şi sarcinilor aritmetice. Aceste scăderi au avut un efect mai puternic asupra nivelurilor de enervare.

Conversațiile din apropiere perturbă de multe ori operațiunile efectuate în astfel de birouri deschise. Deoarece este dificil să izolezi fonic un birou deschis, o modalitate de a acoperi convorbirile cu un alt sunet ar fi un mare avantaj pentru realizarea unui mediu confortabil”.

Studiile au arătat că muzica fără versuri poate îmbunătăţi performanţele, iar sunetele naturale, cum ar fi bolborosirile unui pîrîu de munte pot fi relaxante și nu distrag atenția la locurile de muncă stresante.

Studiu: health.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *