Alimente care te scapă de durerile de spate

Lipsa exerciţiilor fizice, tensiunea musculară şi degradarea discului intervertebral din cauza purtării unor greutăţi pe o singură parte sînt principalele cauze ale durerilor de spate.

Pentru a le înlătura, de cele mai multe ori sînt recomandate exerciţiile fizice, fizioterapia şi masajul. Un stil de viaţă sănătos şi o alimentaţie cu suficiente elemente nutritive pot ajuta, însă, în mod eficient, la prevenirea sau atenuarea durerilor de spate. Medicii recomandă:

1. Apă. Organismul are nevoie de apă pentru a furniza nutrienţi. Pentru o coloană vertebrală stabilă, dar flexibilă, este recomandabil să se bea zilnic între o jumătate de litru şi doi litri de lichide.

2. Lactate. Calciul este cel mai important nutrient necesar pentru formarea oaselor şi pentru prevenirea osteoporozei. Produsele de origine animală, cum ar fi laptele, iaurtul şi brînza, conţin o cantitate mare de minerale. Brînza este bogată în fosfor, utilizat împreună cu calciul pentru sinteza osoasă. În cazul în care în organism este prea mult fosfor (fast-food şi băuturi răcoritoare), reglajul natural se pierde. Pentru a restabili echilibrul, organismul consumă calciul din oase. Un om are nevoie zilnic de o jumătate de gram de fosfor şi de calciu. Acestea se pot obţine din două felii de brînză şi două pahare de lapte.

3. Legume. Varza, rucola, broccoli, salata verde şi spanacul au un conţinut ridicat de calciu, magneziu şi bor, necesare pentru stabilitatea scheletului osos. Aceste legume aprovizionează organismul cu vitamina B, importantă pentru consolidarea scheletului. Vitamina K este benefică pentru oase. Aceasta se găseşte în legume verzi, salată, orez brun, cereale integrale şi ouă.

Articolul integral în doctorulzilei.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *