Care este cel mai bun lapte?

Găsim în magazine foarte multe tipuri de lapte. Pe care îl alegem?

1. Lapte slab sau degresat. Pe ambalaj e menţionat: 0,1% grăsime sau conţinut scăzut de grăsimi. Acest tip de lapte de provenienţă animală are mai puţine calorii decît variantele mai grase, dar aproximativ aceeaşi cantitate de proteine şi calciu. O cană de lapte conţine 100 de calorii, 8 g proteine, 12 g carbohidraţi şi 30% din necesarul zilnic de calciu.

2. Lapte de vacă cu conţinut normal de grăsimi. Ideal în special pentru femeile însărcinate sau care alăptează, este bogat în calciu, vitaminele A şi D şi favorizează absorbţia nutrienţilor mai mult decît variantele mai slabe. O cană conţine aproximativ 150 de calorii şi 8 g grăsimi saturate.

3. Laptele de soia. Deşi nu conţine lactoză, oferă mai mult calciu decît cel de vacă şi conţine fier, fibre, proteine şi vitamina B. Consumul de lapte de soia este discutat de specialişti din cauza estrogenului prezent în proteinele de soia, care poate fi periculos pentru sănătatea femeilor, dacă este consumat în exces.

4. Laptele de migdale. O cană de lapte de migdale are doar 30 de calorii şi 3 grame de carbohidraţi. Este însă şi mai sărac în proteine, dar compensează cu conţinutul de antioxidanţi şi vitamina E.

5. Laptele de caju. Mai puţin popular la noi în ţară, este comparabil cu cel de migdale din punct de vedere al caloriilor şi al conţinutului scăzut de proteine. Are cu 50% mai mult calciu decît laptele de vacă.

6. Laptele de orez. Este recomandat în străinătate persoanelor alergice la nuci şi alune, care nu tolerează foarte bine laptele de migdale sau de caju. Este însă destul de bogat în zahăr şi carbohidraţi: 10 grame de zahăr şi 25 de grame de carbohidraţi într-o cană.

7. Laptele de cocos. Este o sursă importantă de calciu, vitaminele D şi B. Este mai plăcut la gust decît alte variante de lapte vegetal, dar poate conţine zahăr adăugat. De asemenea, are mai multe grăsimi saturate (mai puţin sănătoase) decît laptele de migdale.

8. Laptele de capră. O variantă mai grasă şi mai hrănitoare de lapte de provenienţă animală este recomandat celor cu probleme digestive sau alergii, fiindcă laptele este mai puţin procesat decît cel de vacă. Este bogat în calciu şi este o sursă importantă de proteine.

Articolul integral în doc.ro

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *