A venit primăvara! Eşti gata să alergi?

Eşti lipsit de vlagă şi ai cîteva kilograme în plus? Iată o idee: participă la maratoane! Aceste acţiuni caritabile te ajută să te simţi mai bine şi mai sănătos, alergînd împreună cu oameni obișnuiți. Poţi găsi aproape în fiecare weekend cîte un astfel de eveniment, căutînd în ziare.

Cele mai multe curse sînt pentru oameni care încearcă să-şi îmbunătățească forma fizică sau pur și simplu vor să facă mişcare în aer liber pentru distracție. De ce un concurs? Un renumit cardiolog american spune că spiritul competiției se opune micii voci din interiorul nostru care vrea să renunțe. Cuvîntul „concurs” derivă din două cuvinte latine care înseamnă „a lupta împreună”.

Iată cîteva motive să te înscrii la maratoane:

  1. Stabilirea unui obiectiv concret în sine te ajută mult. Trebuie să te pregăteşti pentru cursă, să înveţi să alergi, să rezişti ca să termini cursa. După cîteva maratoane, s-ar putea să vrei să alergi mai repede, nu doar să ajungi la finiş.
  2. Corpul şi mintea trebuie antrenate pentru a gestiona distanța prevăzută, într-un ritm pe care să-l poţi menține. Antrenamentul poate fi de mai multe ori pe săptămînă, treptat, pe o jumătate din distanţă pînă la dublul acesteia. Această antrenare oferă corpului încrederea că poate realiza cu ușurință sarcina stabilită. Nu uita de încălzire (mers pe jos sau alergare lentă) înainte de fiecare cursă.
  3. Chiar dacă începi singur programul de antrenament, nu vei avea probleme în a găsi prieteni care să te ajute să nu renunţi. Te vei întîlni cu ei la fiecare cursă. Este bine să ai un partener de antrenament, veţi depinde unul de celălalt şi fiecare îl va încuraja pe celălalt în zilele în care n-are chef. Poţi căuta pe Internet grupuri care aleargă în zona ta.
  4. Este posibil să nu devii niciodată foarte rapid. S-ar putea chiar să termini ultimul (multe curse acordă premii frumoase celui de pe ultimul loc), dar cu antrenament regulat vei fi mai iute şi mai puternic. Rezistenţa psihică şi fizică va creşte. Starea ta de spirit se va îmbunătăți. Vei gestiona stresul mai bine. Ritmul cardiac şi tensiunea arterială se vor normaliza. Evident, vei slăbi şi îţi vei întări musculatura.

Sursa: almanac.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *