8 beneficii ale gelatinei naturale

Majoritatea oamenilor sînt familiarizați cu gelatina aromatizată, colorată. Dar poate fi surprinzător să afli că gelatina adevărată este în mare parte alcătuită din proteine şi are beneficii neașteptate pentru sănătate.

Ce este gelatina?

Gelatina se obţine prin fierberea oaselor, a cartilajelor și a pielii de animale, pentru extragerea colagenului. Colagenul este o proteină fibroasă care conectează mușchii, oasele și pielea. Atunci cînd este procesat, colagenul devine o substanță incoloră numită gelatină. După ce se răcește, are o textură asemănătoare unui jeleu. Spre deosebire de colagen, gelatina se dizolvă în apă fierbinte, iar textura o face utilă în sosuri şi deserturi.

Beneficiile pentru sănătate ale gelatinei sînt similare cu beneficiile colagenului, deoarece gelatina conține aceiași aminoacizi (compuși care se combină pentru a produce proteine), esențiali pentru buna funcționare a diferitelor organe, precum și pentru furnizarea de energie. Majoritatea aminoacizilor trebuie obţinuţi prin dietă.

Aminoacizii din gelatină sînt cei din oasele și organele animalelor. Deoarece majoritatea oamenilor nu mănîncă acele părți ale animalului, adăugarea de gelatină la o dietă variată și nutritivă poate fi benefică.

Aminoacizii din gelatină pot varia, în funcție de metoda de preparare și de țesuturile animale utilizate. De obicei, sînt: glicina, prolina și valina, lizina, alanina și arginina.

Cum se obţine?

Se fierb carcasele şi oasele de vită sau de la păsările de curte. Stratul care se adună deasupra, după răcire, este gelatina. Se adaugă la supe, tocană, sosuri, smîntînă sau se utilizează ca unguent direct pe piele.bb-3

Gelatina poate fi utilizată în produse alimentare, medicamente și cosmetice, ca agent de gelifiere. O întîlnim şi sub formă de supliment.

Beneficii pentru sănătate

1. Îmbunătățirea sănătății pielii. Colagenul conferă pielii un aspect sănătos și tînăr. Pe măsură ce oamenii îmbătrînesc, pierd în mod natural colagenul, ceea ce face ca pielea să devină mai puțin fermă. Rezultatul este pielea cu riduri. Deoarece gelatina este o sursă importantă de colagen, poate fi o modalitate naturală de a îmbunătăți aspectul pielii.Beef gelatine

2. Furnizarea de proteine. Un avantaj al gelatinei este faptul că furnizează aproape 2 grame de proteine la o jumătate de ceaşcă. Proteina este considerată macronutrient, ceea ce înseamnă că organismul are nevoie de o cantitate mare. Unele surse animale de proteine conțin şi cantități semnificative de grăsimi nesănătoase. Gelatina este o sursă de proteine care nu conține grăsime.

3. Stimularea funcției digestive. Gelatina poate ajuta digestia în mai multe feluri. De exemplu, glicina din gelatină poate susţine o mucoasă sănătoasă a stomacului. De asemenea, stimulează producerea de sucuri gastrice, ceea ce facilitează digestia adecvată. Fără enzime digestive adecvate, pot apărea probleme gastrointestinale, cum ar fi refluxul de acid. De asemenea, gelatina se leagă de apă și poate ajuta alimentele să treacă eficient prin sistemul digestiv.

4. Îmbunătățirea durerii articulare. Unele studii clinice arată că gelatina poate reduce durerea asociată cu inflamaţia și poate îmbunătăți funcția articulară la persoanele cu osteoartrită.gelatine

5. Ajutarea zahărului din sînge. Un studiu arată că glicina, care este unul dintre aminoacizii abundenţi în gelatină, poate îmbunătăţi controlul glicemiei la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

6. Menținerea oaselor sănătoase. Lizina, care se găsește în gelatină, ajută la întărirea oaselor. Ajută corpul să absoarbă calciul, care este necesar pentru a menține oase puternice și pentru a preveni pierderea osoasă. Deoarece organismul nu poate produce lizină, este esențial să se obțină cantități adecvate prin dietă.

7. Îmbunătățirea calității somnului. Gelatina poate îmbunătăți calitatea somnului, la unele persoane, datorită abundenței de glicină. Cîteva linguri de gelatină pot furniza aproximativ 3 g de glicină.

8. Ajută la scăderea în greutate. Gelatina poate contribui la promovarea pierderii în greutate din cauza conținutului de proteine şi a conținutului redus de calorii. Proteinele dau senzaţia de saţietate, ceea ce scade probabilitatea supraalimentării. Gelatina poate juca, de asemenea, un rol în controlul hormonilor asociaţi cu foamea.

Atenţie!

– Gelatina este adesea găsită în dulciuri cu conținut ridicat de zahăr. Este mai bine să alegeţi surse de gelatină sănătoase, cu conținut scăzut de zahăr.

– Starea de sănătate a animalului utilizat pentru obţinerea gelatinei afectează colagenul stocat în corpul acesteia. Nu putem şti întotdeauna cum au fost crescute animalele din care s-a obţinut gelatina. Cele crescute în condiții naturale, vor avea un colagen de calitate superioară.

Sursa: medicalnewstoday.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *