10 sfaturi pentru meteodependenţi

Vremea schimbătoare de la o zi la alta are un impact profund asupra moralului şi sănătăţii noastre. Consecinţele se resimt în acutizarea vechilor afecţiuni, în special a celor cardiovasculare, digestive, reumatismale.

Meteosensibilitatea este de trei ori mai frecventă în cazul femeilor decît al bărbaţilor. Este mai des întîlnită la persoanele care locuiesc în oraşe. Fiecare meteosensibil are un mod unic de manifestare. Simptomele variază de la hipertensiune arterială, probleme circulatorii, dureri de cap, stări de epuizare fizică, somnolenţă, depresii, ameţeli, dificultăţi de concentrare sau insomnie, la dureri osteoarticulare.

Fenomenul, cunoscut sub numele de meteodependenţă, poate fi combătut cu măsuri simple.
1. Trebuie profitat de ultimele verdeţuri: spanac, salată verde, ceapă verde, varză, gulii, broccoli, pătrunjel, ardei, castraveţi. Aceste legume aduc un aport mare de minerale şi vitamine, esenţiale în reechilibrarea nutritivă a organismului.
2. Oţetul de mere, mierea, uleiul de peşte, vitamina C, polenul sînt remedii naturiste care combat simptomele meteodependenţei.
3. Petreceţi cît mai mult timp în aer liber, pentru a vă antrena organismul în lupta cu clima. Faceţi plimbări prin natură, peisajele vor acţiona asupra stării de spirit şi vă vor reda optimismul.
4. Nu vă uitaţi prea mult la televizor, evitaţi calculatorul şi persoanele pesimiste.
5. În acest anotimp, este ideal să mergeţi în staţiuni balneoclimaterice. Tratamentul specific şi noile raporturi sociale vor contribui semnificativ la schimbarea în bine a dispoziţiei dumneavoastră.
6. Dacă aveţi probleme cu inima, cu tensiunea arterială şi cu circulaţia sangvină, evitaţi trecerile bruşte de la cald la frig, şi invers. Extractul de gălbenele ajută în cazul creşterii bruşte a tensiunii arteriale şi a inflamaţiilor reumatismale. Tot pentru cei cu dureri reumatice, se recomandă uleiurile de cînepă, de in sau de coacăze negre, deoarece conţin acizi graşi esenţiali, necesari pentru a scădea inflamaţiile.
7. O dietă bogată în usturoi, combinată cu legume şi fructe, va mări rezistenţa organismului la factorii externi. Este un moment ideal pentru cura cu echinacea. Evitaţi alcoolul, acesta deshidratează şi diminuează imunitatea.
8. Pentru combaterea asteniei şi a depresiei se recomandă un regim bazat pe produse lactate nepreparate termic, cu ouă, icre, seminţe. Frunzele de hrean aplicate pe frunte şi pe ceafă rezolvă durerile de cap.
9. La schimbările meteo bruşte, este benefic masajul cu ulei de mentă sau de rozmarin, în fiecare seară. Sînt bune şi compresele calde cu ceai de coajă de salcie, aplicate seara.
10. Nu beţi cafea cu cel puţin şase ore înainte de culcare şi încercaţi ca, în primele zile de la schimbarea orei, să nu vă încărcaţi programul şi să evitaţi stresul. Ceaiurile de păducel şi roiniţă, îndulcite cu miere redau somnul şi buna dispoziţie.

Tu ce fel de meteodependent eşti?

În funcţie de intensitatea reacţiei la schimbările meteorologice, există patru categorii de persoane.
1. Meteoadaptabilii: nu au nici un fel de dificultate în a se adapta la fluctuaţiile climei.
2. Meteodependenţii: influenţele atmosferice se repercutează direct asupra echilibrului psihic şi a stării de sănătate. Ei reacţionează cu irascibilitate, dureri de cap, indispoziţii şi tendinţe depresive.
3. Anticipativii: presimt modificarea vremii chiar şi cu 48 de ore în avans, prin dureri apărute la nivelul unor operaţii sau fracturi vechi.
4. Meteosensibilii: vechile boli se activează (reumatism, ulcer, depresie).

Articolul integral în monitorulexpres.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *