7 principii false în regimurile de slăbit

Regulile de aur general valabile în lupta cu kilogramele în plus sînt, în majoritate, numai idei preconcepute.

  1. Mesele mici și dese stimulează metabolismul. Fals! În realitate, aportul de mîncare are un efect infim asupra metabolismului. Unele alimente, printre care și cele care conțin cofeină, pot influența într-adevăr metabolismul, dar numai într-o măsură redusă și pentru o perioadă scurtă de timp, lucru prea puțin folositor în curele de slăbire. Ceea ce influențează ritmul în care corpul nostru arde caloriile în repaus este conformația trupului și dimensiunile lui. Prin urmare, cu cît este mai dezvoltată masa musculară, cu atît este mai mare viteza de ardere a caloriilor.
  2. Grăsimile îngrașă. Fals! În realitate, grăsimile nu sînt dușmanul nostru de temut. Cu toate că preparatele pline de grăsimi conțin multe calorii, au în același timp și avantajul de a ne face să ne simțim sătui destul de repede, ceea ce ne determină să consumăm o cantitate mai mică de mîncare. În plus, grăsimea ajută la o mai bună absorbție a unor anumite vitamine și nutrienți, iar în combinație cu legumele, le fac mai gustoase, motiv pentru care tindem să creștem consumul lor.
  3. Carbohidrații trebuie evitaţi. Fals! În realitate, carbohidrații în sine nu sînt cei care ne îngrașă, ci excesul de calorii care provine din carbohidrați, grăsimi sau proteine este cel care adaugă kilogramele în plus. Oricum nu trebuie să percepem carbohidrații ca pe ceva nociv, din simplul motiv că ei există și în legume, fructe și cereale integrale, ceea ce constituie o dietă sănătoasă, atît de necesară bunei funcționări a organismului. În concluzie, nu trebuie să dăm vina pe paste pentru surplusul de greutate, ci pe cantitate.
  4. Trebuie redus numărul de calorii. Fals! În realitate, dacă reușești să supraviețuiești cu 1.200 de calorii zilnic, bineînțeles că ajungi să pierzi în greutate, dar acest lucru nu poate ține la nesfîrșit. Din punct de vedere psihologic este foarte dificil să reușești să ții a la long o dietă foarte strictă, pentru că, la un moment dat, ajungi să te simți frustrat și înfometat, ceea ce nu va face decît să te trimită direct la frigider sau la cămară, pentru o nouă înfruptare. Și să nu uităm că organismul uman se descurcă de minune să ne mențină în viață atunci cînd îl înfometăm și realizează acest lucru făcînd rezerve.
  5. Tot ce mîncăm seara se depune. Fals! În realitate, caloriile nu știu cît e ceasul, iar organismul digeră caloriile consumate dimineața, după-amiaza și seara în același mod. Bineînțeles că nu ajută siluetei dacă mîncăm copios și apoi stăm tolăniți pe canapea toată seara, însă, chiar și-n acest caz, rezervele încep să fie consumate a doua zi, cînd corpul își reia activitatea obișnuită. Greșeala pe care o facem nu ține atît de faptul că mîncăm tîrziu, ci că atunci alegem gustări nesănătoase, care îngrașă. Ca să-ți potolești foamea, alege un măr, o portocală, un ceai, în loc de chips-uri sau batoane de ciocolată.
  6. Produsele dietetice ajută la slăbit. Fals! În realitate, alimentele din comerț care au conținut redus de grăsimi și carbohidrați, adică cele destinate regimurilor de slăbire, nu sînt și lipsite de calorii. Prin urmare nu ajută la slăbit, iar cîteodată chiar ajung să rotunjească silueta. Sucurile dietetice pot duce la supraponderabilitate. Cu alte cuvinte, chiar dacă scrie pe etichetă „low-fat” și „low-carb”, acest lucru nu numai că nu garantează pierderea în greutate, ci chiar mai poate adăuga cîteva kilograme.
  7. Doar cu dietă se menţine greutatea optimă. Fals! În realitate, pe termen scurt, putem obține rezultatele dorite, însă schimbările temporare nu duc și la menținerea greutății ideale și a aspectului mult dorit. Cu alte cuvinte, e de preferat schimbarea stilului de viață, nu doar modificarea dietei pentru o perioadă, pînă ajungem la numărul de kilograme dorit. Și asta pentru că, din momentul în care renunțăm la regimul de slăbit, surplusul de greutate pierdut se acumulează din nou.

Articolul integral în femeia.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *