10 deserturi pe care le poţi mînca şi noaptea

Să mănînci după ora 20,00 e un obicei care sperie pe oricine vrea să-şi menţină greutatea în limite normale. În realitate, motivul pentru care te-ai îngrăşat (sau nu ai putut să slăbeşti) are mai mult de a face cu ceea ce mănînci și cît de mult mănînci decît cu momentul zilei în care mănînci.

Alimentele consumate noaptea pot oferi unele beneficii surprinzătoare. Proteinele potrivite pot ajuta la construirea muşchilor în timp ce dormi. Carbohidraţii cu conţinut glicemic scăzut, pe timp de noapte, pot ajuta la controlul zahărului din sînge în ziua următoare și chiar la reglarea apetitului.

Iată 10 snacks-uri care pot fi mîncate noaptea:

DSC_03411. Cremă de cocos şi mango. Cui nu-i place un desert rece și cremos? Din nefericire, cele mai multe deserturi congelate cumpărate de la magazin sînt pline de calorii şi zahăr. Mănîncă un snack simplu, cu mango și lapte de cocos. Vegetarienii pot adăuga pudră de proteine (de cînepă, orez brun sau mazăre).
2. Unt de arahide cu miere și ciocolată. Se amestecă ingredientele sub formă de „bombe”. Adăugînd ovăz, desertul va conţine şi fibre.
3. Ciocolată neagră (minimum 70% cacao). Nu are zahăr cît ciocolata tradițională, în schimb oferă mulţi antioxidanţi care scad tensiunea arterială, îmbunătățesc sensibilitatea la insulină, luptă cu inflamaţia şi îmbunătăţesc starea de spirit.
4. Îngheţată de căpşune şi banane. Se face un piure din banane şi căpşune congelate. Sub această formă, fructele vor asigura desertului consistență de înghețată. Dulcele e fără zaharuri adăugate, grăsimi și calorii. _2017011715192355532
5. Fistic. E o excelentă gustare pe timp de noapte, deoarece procesul de decorticare îţi dă de lucru, în consecință, te încetineşte la înfulecat. Mîncînd mai lent, vei mînca mai puțin. Un alt bonus e că fisticul te va sătura mai repede. În plus, fisticul vine cu un pachet nutritiv unic: fibre, biotină, vitamina B6, tiamină, acid folic, grăsimi nesaturate și fitosteroli. Poţi asocia fisticul cu brînză de capră sau zmeură.
6. Unt de arahide şi brînză de vaci. Combinaţia oferă o doză mare de caseină. Caseina este proteina din lapte mai lent digerabilă (zerul e altă proteină din lapte) și a fost demonstrat că stimulează recuperarea în timp ce dormi, dacă e luată mai tîrziu.www.usnews.com
7. Iaurt cu fructe congelat. Este un aliment nutritiv care nu necesită mult timp de preparare. Iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine şi jumătate din carbohidraţii iaurtului obişnuit. Se amestecă trei sferturi de ceaşcă de zmeură cu două ceşti de iaurt simplu grecesc 2%. Se toarnă în forme şi se congelează.
8. Seminţe de dovleac. O porţie de seminţe de dovleac conţine aproape 50% din aportul recomandat de magneziu, mineral esenţial care este utilizat în mai mult de 300 de reacții în corp. Magneziul este un relaxant şi te ajută să adormi. Și o ușoară salinitate a acestor semințe e bună pentru că taie pofta de sărat, care este de obicei înăbușită cu chipsuri de cartofi. Se recomandă cel mult un sfert de cană de semințe de dovleac prăjite.
9. Lapte cald şi miere. Laptele cald a fost mult timp folosit ca stimulent al somnului, dar se pare că efectul e mai degrabă psihologic decît fiziologic. Adăugarea de miere va crește ușor conținutul de zahăr, dar va stimula formarea de serotonină, hormon care induce starea de bine.
10. Chips-uri de varză Kale. Această gustare rezolvă pofta de sărat, fără grăsimile și caloriile pe care le-ar furniza chipsurile de cartofi. Oferă, de asemenea vitaminele K, A şi C şi fitochimicale (carotenoide) care luptă împotriva cancerului. Chips-urile de varză Kale (frunze coapte în cuptor) au cel mai bun gust imediat după preparare.

Sursa: livestrong.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *