Copiii au nevoie de apă, nu de băuturi energizante

Cei mai mulți tineri sportivi nu fac antrenamente de mare intensitate sau de lungă durată, deci nu au nevoie de sărurile sau zahărul din băuturile pentru sportivi.

Experții americani în medicină sportivă spun că ingredientele adăugate pot fi dăunătoare pentru sănătate, de-a lungul timpului, sugerînd că apa rămîne băutura ideală pentru sportivi mai tineri.

Dr. Matthew Silvis, de la Penn State Health Medical Center, spune că „Aceste băuturi pot reface o parte din ceea ce ai pierdut în timpul exerciţiilor fizice, dar antrenamentul trebuie să dureze între 45 de minute pînă la o oră pentru a apela la astfel de băuturi. Mulți dintre copiii noștri nu se antrenează suficient pentru a justifica consumul acestor băuturi“. De asemenea, oferind copiilor băuturi pentru sportivi cu zahăr în plus, îi expunem riscului cariilor dentare şi creşterii în greutate.

Dr. Katie Gloyer, medic primar în medicină sportivă, e de acord că „adolescenții, într-adevăr, nu ar trebui să apeleze la aceste băuturi. Apa este cea mai bună metodă de hidratare.

A da copiilor băuturi energizante care conţin cafeină sau alte stimulente e o imprudenţă. Aceste lichide pot stimula tensiunea arterială, pot cauza palpitaţii şi tulburări de ritm cardiac, dureri de cap și stomac deranjat. Unii copii pot resimţi nervozitate după această băutură energizantă.

Antrenorii și părinții ar trebui să le ofere apă tinerilor pentru a se asigura că se hidratează corect în timpul exerciţiilor fizice.

Dacă se joacă 30 sau 45 de minute, ar trebui să facă o pauză de apă, în care se pot adăuga felii de portocale proaspete sau un baton de cereale pentru puţin zahăr și proteine, la un nivel adecvat“, a spus Silvis.

După antrenament, sînt recomandate laptele integral sau ciocolata cu conţinut scăzut de grăsime, în loc de băuturi energizante.

Sursa: upi.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *