Uleiul de seminţe de in – cum şi pentru ce îl folosim?

Semințele de in furnizează o doză serioasă de proteine și fibre, reduc pofta de mîncare și contribuie la controlul greutății. Aşa că nu e de mirare că uleiul de semințe de in aduce beneficii similare pentru sănătate.

Uleiul de semințe de in se obţine din semințe de in, care au fost măcinate și presate pentru a elibera uleiul natural. Acest ulei sănătos are o mare varietate de utilizări, de la gătit, la îngrijirea pielii.

1. Sursă de acizi grași omega-3. O lingură (15 ml) de ulei conţine 7,196 mg de acizi grasi omega-3. Uleiul mai conţine şi acid alfa-linolenic (ALA), o formă de acid gras omega-3 care este convertit numai în cantităţi mici în forme active de omega-3, cum ar fi EPA şi DHA. Fără o cantitate suficientă de DHA și EPA, se recomandă cel puțin 1.600 mg de acizi grași omega-3 ALA zilnic pentru bărbați și 1.100 mg pentru femei. O singură lingură de ulei de in poate asigura nevoile zilnice de ALA. Acizii graşi Omega-3 sînt esenţiali pentru sănătate, reduc inflamaţia, îmbunătăţesc sănătatea inimii şi protejează creierul împotriva îmbătrînirii.

Dacă nu consumați ulei de pește sau două porții de pește gras în fiecare săptămînă, uleiul de semințe de in poate fi o soluție bună pentru a obţine acizii grași omega-3 de care aveți nevoie.

2. Stopează cancerul. Există dovezi că uleiul de semințe de in poate ajuta la reducerea creșterii celulelor canceroase. Într-un studiu pe animale, șoarecii au primit 0,3 ml de ulei de semințe de in timp de 40 de zile. S-a descoperit că împiedică răspîndirea cancerului și creșterea tumorilor pulmonare. Într-un alt studiu pe animale mici, s-a arătat că uleiul din semințe de in blochează formarea cancerului de colon la șobolani. Studii similare au descoperit că fenomenul e valabil şi în cazul cancerului de sîn. Totuși, deşi aceste constatări sînt promițătoare, sînt necesare mai multe cercetări pentru a determina modul în care aceste rezultate se aplică şi la om.2082-21-Amazing-Health-Benefits-Of-Fish-Oil-Capsules-ss-270x130

3. Îmbunătăţeşte sănătatea inimii. Un studiu efectuat pe 59 de persoane a comparat efectele uleiului de semințe de in cu cele ale uleiului de șofrănel, un tip de ulei bogat în acizi grași omega-6. Suplimentarea cu o lingură (15 ml) de ulei din semințe de in timp de 12 săptămîni a dus la scăderea semnificativă a tensiunii arteriale, ceea ce nu s-a constat în cazul suplimentării cu ulei de șofrănel. Tensiunea arterială crescută poate dăuna sănătății inimii, deoarece pune o presiune suplimentară asupra inimii, forțînd-o să muncească mai mult.

Uleiul de semințe de in poate să îmbunătățească elasticitatea arterelor. Atît îmbătrînirea cît și tensiunea arterială crescută sînt legate de scăderea elasticității. Beneficiile uleiului de in se datorează probabil concentrației ridicate de acizi grași omega-3 din uleiul de semințe de in, deoarece s-a demonstrat că determină creșterea semnificativă a cantității de omega-3 în sînge.

Salad preparation

4. Tratează constipaţia și diareea. Un studiu recent efectuat pe animale a arătat că uleiul de semințe de in a acționat ca un laxativ şi, în același timp, ca un agent antidiareic. Un alt studiu a oferit celor 50 de pacienți constipați pe hemodializă fie ulei de in, ulei de măsline sau ulei mineral. După patru săptămîni, uleiul de semințe de in a crescut frecvența mișcărilor intestinale și a îmbunătățit consistența scaunului. De asemenea, s-a constatat că este la fel de eficace ca uleiul de măsline și uleiul mineral.

Cu toate acestea, efectele uleiului de semințe de in asupra constipației și diareei sînt în prezent limitate la studiile pe animale și pe persoanele cu afecțiuni specifice. Sînt necesare studii suplimentare pentru a evalua eficienţa acestuia în rîndul populației generale.Benefits-of-flaxseed-moisturize-the-hair

5. Îmbunătățeşte sănătatea pielii. Un mic studiu cu suplimente pe bază de ulei din seminţe de in a înregistrat după 12 săptămîni o piele mai netedă şi mai hidratată la cele 13 femei, în timp ce sensibilitatea cutanată la iritații și rugozitatea au scăzut.

S-a mai demonstrat că acest ulei scade simptomele dermatitei atopice, cum ar fi roșeața, umflarea și mîncărimea. Cu toate acestea, niciun studiu nu a analizat beneficiile aplicării uleiului de semințe de in pentru pielea oamenilor.

6. Reduce inflamația. Datorită conținutului de acizi grași omega-3, unele cercetări arată că uleiul de semințe de in poate ajuta la reducerea inflamației, la anumite persoane. Reduce în mod semnificativ nivelurile proteinei C reactivă, un marker utilizat pentru a măsura inflamația, la persoanele obeze.

Un studiu efectuat la animale a constatat că uleiul de in are proprietăți antiinflamatorii puternice. Unele studii indică faptul că efectele antiinflamatorii ale uleiului de semințe de in sînt echivalente cu cele ale uleiului de măsline. Deși se pare că uleiul de semințe de in poate afecta oamenii în mod diferit, este nevoie de mai multe cercetări pentru a determina efectele sale asupra inflamației pentru populația generală.

Cum se utilizează uleiul de semințe de in

 – Una dintre cele mai bune calităţi ale uleiului de in este versatilitatea sa. Poate fi folosit în salate și sosuri, piureuri sau shake-uri.

 – Reţineţi că uleiul de semințe de in nu trebuie utilizat la gătit, deoarece poate forma compuși nocivi cînd este expus la căldură mare.

 – Uleiul de semințe de in poate fi aplicat pe piele pentru a îmbunătăți sănătatea şi hidratarea pielii.

– Se poate folosi şi ca mască de păr, pentru creșterea și strălucirea firului de păr.

Sursa: healthline.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *