4 metode dovedite că pot îmbunătăţi memoria

Cercetările arată că există mai multe moduri de a menține și chiar de a îmbunătăți starea de sănătate a creierului.

Printr-un antrenament regulat, creierul poate fi menținut în formă. Cîteva exerciţii simple, aplicate în timpul liber sau la serviciu, pot menţine sau chiar pot crește puterea memoriei. Creierul iubeşte provocările, dar dacă un joc sau un puzzle este prea tare, frustrarea devine stresantă. Antrenează-ţi creierul, dar nu face eforturi obositoare. Joacă și îţi vei îmbunătăți memoria în mai puțin de două săptămîni, potrivit expertului Gary W. Small, de la Centrul de Psihiatrie Geriatrică al Centrului de Longevitate UCLA, SUA. Varietatea este nu numai condimentul vieţii, ci şi ingredient vital pentru sănătatea creierului.

1. Joacă jocuri pentru minte! Sudoku, șah, jocuri video, puzzle-uri din ziare sau rebus-uri mai dificile, aplicații pentru telefoane și jocuri de calculator, citit, scris. Toate amînă atrofia creierului, pot îmbunătăți performanța cognitivă, capacitatea de multitasking şi memoria de lucru pe termen scurt. Dar dacă permiteţi ca tehnologia să vă distragă atenția în mod constant, performanța poate scădea.

2. Socializează! Studiile arată că, rămînînd conectat cu alte persoane, poate fi un lucru bun pentru antrenarea creierului. „Timpul petrecut cu familia, prietenii și cei cu care împarţi activitățile preferate contribuie la construirea de legături sociale importante”. Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au arătat că singurătatea subminează sănătatea și poate fi la fel de dăunătoare ca și fumatul. Compania cuiva, jocurile jucate cu alte persoane pot fi distractive (Bingo, șah, tenis sau orice alt tip de activitate). Oamenii care socializează cu persoane care au obiceiuri sănătoase sînt mai susceptibile de a adopta ei înșiși obiceiuri sănătoase.

3. Fă mişcare! Creierul este un organ foarte vascularizat, ceea ce înseamnă că buna circulație a sîngelui este necesară pentru un creier sănătos și o memorie ascuțită. O plimbare vioaie, dansul, înotul, zi cu zi menţine creierul tînăr. Cercetări recente de la Universitatea din Kansas au indicat faptul că orice exercițiu ajută la îmbunătățirea funcțiilor cerebrale, dar intensitatea exercițiului contează mai mult decît durata.

4. Mănîncă sănătos! Creierul funcționează cel mai bine atunci cînd are parte de o nutriţie corectă, la fel ca și restul corpului. Nu există nicio pilulă magică sau supliment; o dietă bogată în fructe şi legume, precum şi proteinele slabe reprezintă regimul recomandat pentru sănătatea generală.

Gătind şi mîncînd împreună cu alții menții și creezi legături sociale. Dieta mediteraneană este excelentă pentru sănătatea inimii. Şi ce este bun pentru inimă este bun şi pentru minte.

Sursa: universityhealthnews.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *